Fryst Artemia till Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    Fryst Artemia till Malawi

    Åleds frysta Artemia. Är det något man med gott samvete kan ge till Malawi (vuxna och halvvuxna fiskar)?

    Har för mig jag läst någonstans att det inte rekommenderas - men lokala Zoohandlaren sa att det var OK.
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Hogan1
    Åleds frysta Artemia. Är det något man med gott samvete kan ge till Malawi (vuxna och halvvuxna fiskar)?

    Har för mig jag läst någonstans att det inte rekommenderas - men lokala Zoohandlaren sa att det var OK.
    Är det rovfiskar du har så är det OK. Däremot är det inget lämpligt foder till växtätare
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Hogan1
      • August 2008
      • 323

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Är det rovfiskar du har så är det OK. Däremot är det inget lämpligt foder till växtätare
      Det är tyvärr en salig blandning - mest mbuna - växtätare. Lite halvdåligt av en av de mest namnkunniga affärerna i Göteborg. Fortsätter med räkmix och lite mysis då och då.

      Tack för tålamodet med en veterannybörjare..
      Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

      Kommentar

      • Långås
        • December 2005
        • 1368

        #4
        Jag tror dock det inte är några problem att blanda ut det gröna med till exempel lite artemia. Även i naturen så innehåller algmassan mbunas käkar en viss del djur. Så lite ofrivilliga köttätare är de också. Men inte som huvudfoder.
        Mvh Peter

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Långås
          Jag tror dock det inte är några problem att blanda ut det gröna med till exempel lite artemia. Även i naturen så innehåller algmassan mbunas käkar en viss del djur. Så lite ofrivilliga köttätare är de också. Men inte som huvudfoder.
          De djur som de äter i naturen är i regel små skaldjur och inte rent kött.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...