mata med köttfärs??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mandela
    svarade
    ok tack för allt ska prova nu under veckan som kommer här nu

    Lämna en kommentar:


  • sme_h
    svarade
    Smält och sprid maten í vattnet så äter de det som hinner sjunka från botten sen. Dumt att mata i en punkt om man har mycket fisk. Då får inte de lugnare fiskarna nåt. Gör så med discusarna...

    Lämna en kommentar:


  • Mandela
    svarade
    musslor?? sånna i spad eller färska? och räkor kan man väl köpa vilka frysta som helst... daggmask kan jag hämta i komposten.. det lät inte fel med vit sås och potatis... men ett fel är guramin äter ju allt som kommer i akvariet som luktar mat även pallett cikliderna så knivfiskarna hinner inte alltid fram till maten... och lgger man den där dom är bilr dom sk*t rädda som flyr fältet...men det kommer väl med växten

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Man kan ist köpa hajmal i frysdisken oxå. Lika gott som rödspätta för mina smaklökar

    Lämna en kommentar:


  • Linapina
    svarade
    tina en räka, skala och knyt fast i ett snöre, häng ner i akvariet, så får du se på firrar som gillar skaldjur! De blir som galna här hemma när de får lite räka. Lätt att plocka upp sen om det skulle vara för mkt mat för dina fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Ursprungligen postat av MimmiH
    OK, men det är ju så mycket fusk med ursprungsmärkningen av torsken så jag vill inte chansa. Dessutom tror jag det finns forskare som gett rådet att inte köpa torsk överhuvudtaget.
    Det finns forskare som utfört tortyrliknande experiment på kvinnor och barn, att dom har forskarstatus innebär inte att dom är allsmäktiga och allenarådande. Torsk med vit senapssås och kokt potatis é alldeles för jävla gött för att man ska utfodra sina akvariefiskar med dyl, kombinera torrfoder och räkmix.

    Lämna en kommentar:


  • Midde
    svarade
    OK, men det är ju så mycket fusk med ursprungsmärkningen av torsken så jag vill inte chansa. Dessutom tror jag det finns forskare som gett rådet att inte köpa torsk överhuvudtaget.

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av MimmiH
    Jag köper inte torsk eftersom den är starkt hotad - sej är bättre.

    Hur är det med daggmask? Insekter ibland? Snäckor och sniglar?


    det beror ju helt på vilken torsk man pratar om.

    torsken i östersjön och på flera ställen är starkt hotad.

    däremot så finns det exempelvis gott om torsk norr om norge.

    Lämna en kommentar:


  • Midde
    svarade
    Jag köper inte torsk eftersom den är starkt hotad - sej är bättre.

    Hur är det med daggmask? Insekter ibland? Snäckor och sniglar?

    Lämna en kommentar:


  • hlafk
    svarade
    fisk och skaldjur. (räkor, musslor, torsk osv.)
    möjligen vitt kött...

    Lämna en kommentar:


  • Mandela
    svarade
    ok då vet jag...men finns det något annats än mygglarver och artemina att mata dem med??

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    hi hi... snabbare är skuggan!!! och för en gångs skull har vi samma åsikt (;&
    Va? vem pratar du med? Du vet väl att avsaknaden av syre i dina HMF akvarier antagligen drar syret ur luften du i stället själv skulle andas?

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    hi hi... snabbare är skuggan!!! och för en gångs skull har vi samma åsikt (;&

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    visst är det näring i köttfärs men problemet är det animaliska fettet som inte är bra för fiskar!

    Lämna en kommentar:


  • Guy Palm
    svarade
    1 = Nej
    2 = Nej
    3 = Ja

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...