Matar för lite?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Matar för lite?

    När jag matar så brukar jag ta två nypor, men folk snackar ju om "Ta inte mer än dom äter upp på 5 minuter" alltså det jag ger tar max 30 sekunder, borde jag alltså mata 10 ggr så mycket som jag gör nu??
    Tillbaks efter paus.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tror det är svårt att generalisera. Vissa arter äter mer vissa mindre, vissa bökar i botten och kräver att det trillar ner en del mm. Väldigt individuellt såklart.

    Mata du på som du gjort tidigare
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Midde
      • August 2008
      • 250

      #3
      Mängden mat beror väl också på om man ska avla på fiskarna?
      Det är fult att inte ha akvarium

      Kommentar

      • Bluesman
        • August 2008
        • 177

        #4
        Nja...det heter väl "max" några minuter...så 30 sekunder är ju inget onormalt. Växer dina fiskar och mår bra så är det lagom.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Jag tycker du ska avgöra det själv vad som är bäst för dig och för dina fiskar det finns ingen här som vet bättre hur du ska mata dina fiskar än dig själv.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Okey, tack för svaren
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ha ha... Kolla om de är tjocka och feta.. Då har du matat mycket...

              Mina guppys vräker i sig allt på max 30 sekunder, men om jag ger dem en omgång till så simmar de runt som små feta tunnor sen..
              Skalarerna som jag köpte för att de skulle äta upp lite guppyyngel, det var för många guppys, svalt ihjäl efter att guppyynglen var slut för de hann inte få i sig någon mat innan guppyn hade käkat upp dem...
              Nu har jag köpt Black Mollys istället och nu har jag inte många yngel kvar... Mycket mer lagom..

              Men fiskar har helt klart olika tid på sig att äta. Levandefödare vräker i sig och t ex Skalarer tänker på saken..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...