Finns det större Plecopellets?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hundhår
    • August 2008
    • 55

    Finns det större Plecopellets?

    Som rubriken lyder...

    Ger dom nu NovoPleco men bara det att guldfiskarna har blivit så stora så dom slukar dessa hela innan de hunnit ner till botten till sugisarna å de andra bottenfiskarna

    Finns det nå större pelletskulor att ge?

    Har tänkt testa å sätta ner grönsaker som många här inne skrivit om, men har inte kommit mig för att göra det än - tror guldisarna också skulle gilla det
  • limpus
    • December 2003
    • 288

    #2
    tja mata "sugisarna "ett tag efter att belysningen e släckt så får dom nog ha det i fred

    mvh//stefan

    Kommentar

    • hundhår
      • August 2008
      • 55

      #3
      Ja får testa det.

      Kan förresten guldfiskarna få dåligt i magen av att smälla i sig hela pelletskulor av den strl? Fiskarna är 10-15 cm. Tänkte om dom kan få typ tarmvred el nåt - är inte så van än med dessa samt har nytt stort akvarium (540L) också som jag inte är rikigt van med än heller än...

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #4
        GUldfiskar gillar grönsaker de är växtätare. Så prova och mata sugissarna en stund efter du släkt lyset.
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          gör som så att du förväller pelletsarna innan..., ha ett glas me vatten, häll i pellets. låt dra en 5-10 min, och sedan matar du på...
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • hundhår
            • August 2008
            • 55

            #6
            Ja det kan man ju testa Om inte annat känns det som det blir snällare mot guldisarnas magar då dom tar kulorna fast det är mörkt =/

            Kommentar

            Arbetssätt...