artemianauplier i kar med corydoras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    artemianauplier i kar med corydoras

    Vad jag läst tål inte corydoras salt alls.
    Nu vill jag ju utfodra mina andra fiskar med just nykläckta artemianauplier. Jag sköljer nauplierna i ljummet kranvatten i ca en minut.

    Mina frågor är:
    1. Finns det någon risk för mina corydoras med att jag matar fiskarna i karen med nauplier?
    2. hur länge bör man skölja av nauplierna under kranen för att man skall vara på den säkra sidan?
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    #2
    Så länge du kommer ihåg att skölja av artemian är det ingen fara. Jag brukar nog inte skölja längre än max 10 sekunder, tror jag. Har aldrig kollat hur länge jag sköljer.

    Kommentar

    • rsoderberg
      • February 2007
      • 954

      #3
      Jag har aldrig sköljt och mina pansarmalar lever och frodas.

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av rsoderberg
        Jag har aldrig sköljt och mina pansarmalar lever och frodas.

        kan bara instämma med föregående talare + att jag häller lite salt i vid vattenbyte och corydorasen trivs fint här med : )

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Är inte alls insatt i corydoras känslighet mot salt, men har för mig att Azur nämnt att de inte alls är så kännsliga som påstås. Tror tom att han menade att man utan problem kan använda salt vid nitrit (för att minska nitritens skadeverkan) även om man har corys i tanken. Ta mig dock inte på orden här då jag är lite osäker.
          (Jag har dock väldigt svårt att se hur saltet som följer med från några få gram artemia skulle ha någon som helst effekt, varken positiv eller negativ, i ett akvarium. Osköljd eller inte.)
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • TinaM
            • February 2008
            • 1040

            #6
            Tack alla för era svar!
            Jag känner mig lugn nu med att mata tetrorna och apistogrammorna med artemianauplier.
            32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

            Kommentar

            Arbetssätt...