Foder till fiskarna under semester?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maximus
    • March 2002
    • 48

    Foder till fiskarna under semester?

    Hej!
    I sommar ska jag vara borta på semester i tre veckor och jag börjar fundera på hur jag ska göra med maten till fiskarna... Funderar på att köpa foder-automat men jag har bl.a. en kulfisk som inte äter flingfoder utan bara vill ha fryst foder, som mygglarver. De Klarar sig väl inte utan någon som helst mat i tre veckor?

  • Shifty
    • February 2002
    • 113

    #2
    En vuxen fisk som har fått rätt mycket att äta innan kan nog klara sig i tre veckor. Men helst vill man ju inte chansa, det är ju säkert inte speciellt skoj för fisken heller. Känner du ingen som kan åka hem till er och mata fiskarna några gånger?



    ________________________
    Shifty
    If you fight fire with fire you´ll end up with ashes.
    ________________________
    ________________________
    Shifty
    If you fight fire with fire you´ll end up with ashes.
    ________________________

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej Maximus,
      Visst kan fiskarna klara sig utan mat i 3 veckor (det är dock i längsta laget och därför rekommenderar jag en foderautomat), även om det kan vara problem med vissa fiskar som t.ex. kulfiskar eftersom de kan bli rätt irriterade om de inte får mat och de ger sig då på andra fiskar.
      Har du inte någon som kommer och vattnar blommorna?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • imported_n/a
        • February 2002
        • 85

        #4
        Det hät kan inte precis JAG svara på men jag kan tipsa dej om en hemsida som HAR just det du letar efter: http://www.akvarieleasing.se/
        LYCKA TILL!!

        <u>Med vänliga hälsningar:</u> <font color=orange>~Dennis~</font id=orange>

        Kommentar

        • Maximus
          • March 2002
          • 48

          #5
          Ok, vad jag har förstått av era svar så borde det räcka om någon går och matar fiskarna första veckan som jag är borta och sen bör de klara sig utan mat i två veckor? Då ska jag be syrran göra det, hon bor i närheten och går på semester veckan efter att jag gått. Hon får ställa upp, det var ju hon som gav mig akvariet i julklapp!

          Kommentar

          Arbetssätt...