astaxantin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ulfand
    • May 2008
    • 111

    astaxantin

    Jag har läst en hel del om just astaxantin som tillägg i räkmixen för att få fram färgerna bättre på fisken. Har ni några erfarenheter av det, fungerar det bra på tn, tropheus? Var får man isf tag på det, och vilka doseringar är det som gäller för bästa resultat?
    ___________________________________
    720L blivande SA
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Beror på kvalitet o vilken koncentration du köper. Vanligast är nog 1.5 % man jag har 4 % igt själv. Det 1.5 % iga burkar jag ta en portionspåse till 0,5 kg foder. Säljer det gör många bl.a akvarielagret i stockholm.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det är väl främst de röda färgerena som lyfts fram - jag har svårt att tänka mig att det ger bättre färger åt t.ex. blå eller svarta fiskar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #4
        Stämmer det är de röda färgena som förstärks. Andra fiskar kan det till o med se sämre ut på. Gula fiskar blir oranga, blå blir mer gråblå etc
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • ulfand
          • May 2008
          • 111

          #5
          Tack för det, hade tänkt att ge det till både kachese och ikola, men kan den gula färgen bli ful så struntar jag nog i det.
          ___________________________________
          720L blivande SA

          Kommentar

          Arbetssätt...