Holliday

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klikken
    • April 2008
    • 48

    Holliday

    Hej!
    Jag har just köpt en 1 veckas tablett och vi ska vara borta i sex dagar och jag la i den i dag och vi far i mårgon och blir bårta i 6 dagar så då blir det ju perfekt men ju la ja i den för ca 6 timmar sen men dom har inte ättit en.

    Jag har 1 kampfisk 6 neontetror 3 black mollys 6 silvertetror typ 1 sugfisk och två andra spm äöter aljer som är silvriga med ett svart sträck på sig.

    Så kommer dom att äta av en veckas tabbleten?

    Mvh/ KlikkeN 13 År gammal
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Ursprungligen postat av Klikken
    Hej!
    Jag har just köpt en 1 veckas tablett och vi ska vara borta i sex dagar och jag la i den i dag och vi far i mårgon och blir bårta i 6 dagar så då blir det ju perfekt men ju la ja i den för ca 6 timmar sen men dom har inte ättit en.

    Jag har 1 kampfisk 6 neontetror 3 black mollys 6 silvertetror typ 1 sugfisk och två andra spm äöter aljer som är silvriga med ett svart sträck på sig.

    Så kommer dom att äta av en veckas tabbleten?

    Mvh/ KlikkeN 13 År gammal
    Även om dina fiskar inte kommer äta så svälter de inte. De klarar sig en vecka utan mat. Tror inte de är så bra som de verkar dessa "Holidaytabletter" men åk du utan att oroa dig

    Dina algätare du har som är silvriga med svart rand är nog Siamesiska algätare

    Trevlig semester
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Om jag vore du skulle jag hellre låta fiskarna gå utan mat de 6 dagar du är borta.
      Dels vet inte fiskarna vad du har gett dem och en viss tillvänjning till den maten kan behövas, och om den inte blir uppäten finns en viss risk att den förpestar karet med ev. nitrit som följd.
      Om ni har någon som kommer och vattnar växterna eller tar in posten kanske du kan ordna med en portion mat som fiskarna kan få efter ett par tre dagar, men inte mer än vad du normalt brukar ge.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Klikken
        • April 2008
        • 48

        #4
        Ursprungligen postat av Nina82
        Även om dina fiskar inte kommer äta så svälter de inte. De klarar sig en vecka utan mat. Tror inte de är så bra som de verkar dessa "Holidaytabletter" men åk du utan att oroa dig

        Dina algätare du har som är silvriga med svart rand är nog Siamesiska algätare

        Trevlig semester
        Okej Tack så mycket =)

        Kommentar

        Arbetssätt...