Bajsar lätte mycket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • k0n
    • October 2006
    • 48

    Bajsar lätte mycket

    Hej har ett akvarium med 1 Kampfisk och några panzarmalar.
    Grejen är att någon fisk verka ha typ diare.
    Efter natten efter jag matat dem så är det jätte mycket bajs på min döskalle och mina växter, glaset och allt.
    Är lite irriterande för i början gick allt jättebra akavariet var jätte fint hela tiden, så man blir lite deppig när det blir så här.
    Någon lösning skulle vara jättebra.

    Tack i för hand. Hegu!
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Du kanske matar lite för mycket då, vad som kommer in måste ju också komma ut.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Fiskarnas metabolism ökar vid högre vattentemperatur, hur varmt har du i akvariet?
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Nå_Nirvana_Nu
        • June 2007
        • 702

        #4
        kan inte vara brunalger då..???

        skaffa i så fall en ancistrusmal så försvinner problemet oftast ganska snart....


        Bajs fastnar väl inte ofta på rutor annars och har svårt att tro att en fisk kan bajsa "akvariet fullt"
        Senast redigerad av Nå_Nirvana_Nu; 04 July 2008, 11:49. Anledning: förtydling av tankegång

        Kommentar

        • k0n
          • October 2006
          • 48

          #5
          Maten är jag försiktig med (vet där emot inte vad flickvännen gör).
          Kan vara värmen tror jag. ligger lite över 26 grader tror jag.

          Kommentar

          • toccata
            • January 2004
            • 1238

            #6
            Det kan inte vara överbliven mat som ligger och ruttnar då? Ger du pansarmalarna tabletter som sjunker ned? Har du bara några få malar räcker det ju med en halv tablett, så att allt äts upp så fort som möjligt. Jag matar inte mina varje dag.

            Om du matar med flingmat så mata så extremt lite att inget faller till botten.

            Men som sagt, det kan vara alger... Tyvärr är det vanligare att man får algbesvär när det är varmt i akvariet. Mitt brukar ligga på 24-25, men nu på sommaren ligger det på 29... Har märkt att vattenkvaliteten blir sämre, har ökat "sprutet" på pumpen ordentligt, så att vattnet får mer syre.

            Lycka till!
            / Ebba

            Kommentar

            Arbetssätt...