Foder till stora parachromis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dezplay
    • January 2008
    • 161

    Foder till stora parachromis?

    Ja, det är frågan... Jag var och hämtade ett par friedrichstalii i storleksklassen 15-20 cm i förra veckan och jag undrar vad för smidigt man kan ge dom.

    Nu matar jag med skalade räkor och lite större pellets. Mygglarver och sånt blir nog bara liggande kvar på botten för det är så smått. Finns det frysfoder att köpa som är lite större räkor och vad heter detta isånnafall?
    dra räva i môs, TIAHÔLM!
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    krill finns ofta lite större... funkar bra...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Krill är mindre än vanliga räkor
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        japp... men det är likförbannat ett bra foder... annars är det bara att fortsätta med räkorna...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • dezplay
          • January 2008
          • 161

          #5
          okej... =) hur är det med maltabletter man släpper i när man släckt ljuset.. Den stora freddy hanen mumsar i sig dom som fan. Inte meningen att han ska ta dom men han tycks gilla det. Det borde vara rätt så bra foder till dessa ciklider också eller? spirulina å räkor å grejer i ju...
          dra räva i môs, TIAHÔLM!

          Kommentar

          • Simon B
            • January 2005
            • 395

            #6
            Har samma problem i mitt kar! Alla fiskarna blir som galna när man slänger i maltabletter!

            Färska insekter borde inte vara fel o ge någon gång då och då, ifall man nu orkar fånga dessa. Se bara till så du inte fångar dem i områden som besprutas med bekämpningsmedel! Mjölmask är också ett alternativ till större fiskar, men innehåller mestadels fett så det kan möjligtvis leda till fetma hos fiskarna.

            Jag skulle nog kört på med räkor och varvat med något större frysfoder ex krill då som nämnts.

            MVH Simon B!
            Mina akvarier:

            180l Sällskap
            112l SA biotop

            Kommentar

            Arbetssätt...