Elritsla till oscar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jorgner
    • April 2008
    • 153

    Elritsla till oscar

    kan jag ge en elritsla till min oscar?
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Går nog ner i magen. Har hört av olika personer att väldigt vanligt med inälvsmask i elritsa. Stämmer eller inte vet jag inte. Kan ju alltid fånga och frysa elritsa eller vad du nu får tag i för fiskar.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Klinten
      • July 2007
      • 1313

      #3
      Ursprungligen postat av jorgner
      kan jag ge en elritsla till min oscar?
      - Bara han/de kan svälja så går det bra. Frågan är vad de inte kan äta! Jag gav mina Oscar ett stim löjor då och då. Det funkade förträffligt.
      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

      Kommentar

      • jorgner
        • April 2008
        • 153

        #4
        Ursprungligen postat av eriahl
        Går nog ner i magen. Har hört av olika personer att väldigt vanligt med inälvsmask i elritsa. Stämmer eller inte vet jag inte. Kan ju alltid fånga och frysa elritsa eller vad du nu får tag i för fiskar.
        ush så det kan smitta oscarn då eller? någon som vet bra tips på levande föda till oscar? som är lätt att få tag i,

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Om det nu stämmer. Bekanta som agnat med såna har märkt det. Måste ju inte vara så med alla dom kan ha haft just där dom elritsorna fanns tex annars frys in dom några dagar. Påfåglarna brukar inte vara så kräsna med dött eller levande direkt
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Som sagt, frys dem. Ett par dagars frysning dödar alla* parasiter i fisken.


            * ok, det är inte RIKTIGT sant, men avrundningsvis är det sant.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Wunder
              • September 2007
              • 315

              #7
              Och ni menar då att Påfågelcikliderna inte redan har inälvsparasiter?

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Varför skulle påfåglarna automatiskt ha inälvsparasiter? Ett tecken på det kan vara att dom äter och äter men inte lägger på sig
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #9
                  Du har inte provat guppis ?? polaren matar nån av sina kött ätare med hem odlade Guppis.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • Galne-Gurra
                    • April 2008
                    • 1080

                    #10
                    Daggmask,räkor eller fiskbullar är mums för påfåglarna...
                    http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                    Kommentar

                    • Klinten
                      • July 2007
                      • 1313

                      #11
                      - Som sagt var. Hade mina Påfåglar i många år och drygade ut kosten varje sommar med lite färska löjor. Hade aldrig några problem med ev. parasiter. Man kan ifos mata dem med prinskorv oxo, men, det känns inte lika "naturligt"! Dessutom är all fabricerad mat fylld med olika "medel" som säkerligen fiskar aldrig kommer i kontakt med i naturligt tillstånd. Så kort sagt - hellre löja än prinskorv - om du förstår mefatoren
                      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                      Kommentar

                      Arbetssätt...