Sugisarna svälter ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kikkipikki
    • May 2008
    • 85

    Sugisarna svälter ???

    hmmm, så fint mina malar har städat. Men nu ser jag inget som kan ätas. Finns det typ "malfoder" att köpa. Så mina "sugisar" inte svälter...

    Kramis
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Ohja, köp algtabletter för malar i djuraffären. De gillar säkert räkmix, gurka, skalade o tinade gröna ärtor m.m. också. Vad har du för mal?

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Zuccini är verkligen favoriten. Sänk en zuccini eller gurkskiva spetsad på en rostfri tesked så blir de överlyckliga! Algtabletter är också utmärkt som normalföda. En halv förvälld brysselkål är inte heller dumt.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • kikkipikki
        • May 2008
        • 85

        #4
        Något nytt varje dag

        Ohja, köp algtabletter för malar i djuraffären. De gillar säkert räkmix, gurka, skalade o tinade gröna ärtor m.m. också. Vad har du för mal?
        ---------------------------------------------------------------------

        Nu skäms jag lite jag vet inte säkert.....
        Jag ska tillbaks imorgon till djuraffären å köpa grejjer. Ska passa på å fråga igen.

        Jag har annars :

        Zebrafisk (busiga)
        Noshörning (goa)
        Slöjstjärt (upp å ner upp å ner)
        Ballongguppi (söta)

        Fast nu måste jag ha ett till akvarium, jag har läst på om zebran. Dom vill ju ha ett låååååångt akvarium. Har bara haft mina fiskar en månad. Meeeen guuuu va roligt det är
        Slutar nog med att vi har ett jätte kar på vårat stora matsalsbord. Å resten av familjen sitter å äter i soffan medans jag trycker näsan mot glaset å svarar ointresserat på frågor

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Har du goa noshörningar i akvariet?! blir det inte trångt, de brukar ju väga flera ton?

          Kommentar

          • kikkipikki
            • May 2008
            • 85

            #6
            Har du goa noshörningar i akvariet?! blir det inte trångt, de brukar ju väga flera ton?


            ----------------------------------------------------------------------

            hihihi

            Kommentar

            • MattiasL
              • September 2006
              • 1479

              #7
              Jag har vanliga ancistrusmalar som bara blir fler och fler. Om jag inte ger dem grönsaker och algtabletter så slaktar de mina svärdsplantor.
              Qui audet adipiscitur!

              Kommentar

              • beerzon
                • May 2008
                • 877

                #8
                Mina Ancistrusar är helt galna i gurka, men små tomater, delade på hälften och rensade från kärnor fungerar också utmärkt!

                Kommentar

                • kikkipikki
                  • May 2008
                  • 85

                  #9
                  Mina Ancistrusar är helt galna i gurka, men små tomater, delade på hälften och rensade från kärnor fungerar också utmärkt!

                  ----------------------------------------------------------------------

                  Gurka, med eller utan skal Kul att man kan ge dom lite annat.
                  Menar du körsbärstomat Men hur tar fiskarna att det dimper ner lite gurka å tomat i karet tro..... klarar dom det


                  Tack för tipset

                  Kommentar

                  • Raggsockan
                    • April 2007
                    • 644

                    #10
                    Mina ancistrushona äääälskar brysselkål men struntade i gurkan (utan skal). Sen får dom (har flera styckan) Novo Pleco från JBL.

                    Kommentar

                    • Mick13
                      • May 2008
                      • 1796

                      #11
                      Mina algätare gillar hackadspenat. har köpt den frysta grovhackade varianten, tar lite vatten i ett glas från akvariet och låter en spenat pellet tina i vattnet sedan häller jag bara ner det även slöijstjätarna är tokiga i spenathacket.
                      In vino veritas, in aqua sanitas

                      Kommentar

                      • kikkipikki
                        • May 2008
                        • 85

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mick13
                        Mina algätare gillar hackadspenat. har köpt den frysta grovhackade varianten, tar lite vatten i ett glas från akvariet och låter en spenat pellet tina i vattnet sedan häller jag bara ner det även slöijstjätarna är tokiga i spenathacket.
                        Låter nyttigt
                        Tackar, gurkan va min slöjstjärt på å mojjade. Men inte mina sugisar

                        Kommentar

                        • Mick13
                          • May 2008
                          • 1796

                          #13
                          Näp Gurka var det inte någon fisk som mer än petade på.
                          Men skalade grov hackade gröna ärtor har varit en favorit rätt hos sugisarna och en slöijstjärt. Även pansar malarna har petat i sig lite av spenaten och ärtorna. Den gröna delen av isbergssaladsbladen har även varit uppskattade av slöijstjärtarna Åbäket men bara då de legat fast kilade på botten, när de legat på ytan har inte ens slöistjärtarna varit intresserade.
                          In vino veritas, in aqua sanitas

                          Kommentar

                          Arbetssätt...