Ut och fånga foder.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Ut och fånga foder.

    Tänkta åka ut och fiska lite nästa helg, tänkte då passa på att fånga lite foder till mina fiskar.
    Kanske en dum fråga men hur gör man? Hur gör man det bäst? Ska man ha en lång håv eller någon form av nät?

    Alla tips välkommnas! Kanske någon kan länka till en tråd om ni vet någon..
    Mvh Patrik
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Hov funkar alltid bra ^^, ta med dig någon yngelkasse eller så där du kan förvara ''offren'' hehe dvs..

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Numera så kan man ju hitta allt möjligt där ute, som t.ex insekter osv ^^ funderar själv på dra t någon dag nu under veckan o fixa några hundratals insekter o mata mina fiskar med !

      Kommentar

      • Bettas
        • May 2007
        • 54

        #4
        var själv och "hovade upp" lite svarta mygglarver i går och idag så jag har lite levande till mina betta macrostoma
        http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Men ni tar bara med er en vanlig håv som ni har till fiskarna i karen? Sen håvar ni upp det bara? Är det ngt djur man inte vill ha i karet?
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            #6
            Ursprungligen postat av patriksg
            Men ni tar bara med er en vanlig håv som ni har till fiskarna i karen? Sen håvar ni upp det bara? Är det ngt djur man inte vill ha i karet?
            hojta om du hittar nån damm med bra mängd foder i så kan jag komma med en stor håv (typ fjärilshåv med finmaskigt nät), och så kan vi dela...
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            Arbetssätt...