SA ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sb01
    • November 2006
    • 48

    SA ciklider

    Det finns en mängd olika märken på torrfoder men när man jämför innehållsförteckningarna så ser de ju nästan identiska ut. Jag brukar ge mina SA ciklider (jordätare+Aequidens patricki+fjärilsciklider) granulat som basföda men är det någon som som har några synpunkter på om det finns någon sort eller märke som är bättre än något annat? Kort sagt, vilket är bästa fodret för SA ciklider?
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av sb01
    Det finns en mängd olika märken på torrfoder men när man jämför innehållsförteckningarna så ser de ju nästan identiska ut. Jag brukar ge mina SA ciklider (jordätare+Aequidens patricki+fjärilsciklider) granulat som basföda men är det någon som som har några synpunkter på om det finns någon sort eller märke som är bättre än något annat? Kort sagt, vilket är bästa fodret för SA ciklider?
    Har du något frysfoder, typ artemia?
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Ursprungligen postat av sb01
      Det finns en mängd olika märken på torrfoder men när man jämför innehållsförteckningarna så ser de ju nästan identiska ut. Jag brukar ge mina SA ciklider (jordätare+Aequidens patricki+fjärilsciklider) granulat som basföda men är det någon som som har några synpunkter på om det finns någon sort eller märke som är bättre än något annat? Kort sagt, vilket är bästa fodret för SA ciklider?
      Smaken är som baken, delad!

      Men min favorit är Aquatic Nature http://www.aquatic-nature.be/2eng_visvoer.html
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Variation kanske är bäst även där...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #5
          Ursprungligen postat av Katharina
          Variation kanske är bäst även där...
          Gav ett kort svar på en konkret fråga.

          Själv använder jag räkmix, mysis, krill, svarta och vita mygglarver förutom två varianter av ovanstående torrfoder.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • sb01
            • November 2006
            • 48

            #6
            Jo det är klart att jag använder en hel del frysfoder, men frågan var mer med tanke på torrfoder (svårt att ha frysfoder i en foderautomat) och huruvida det finns något foder som är bättre än andra. Och då menar jag inte pga färg på burken eller varumärkesimage utan om det faktiska innehållet i sort "X" på något vis är bättre för fiskarna än andra sorter.

            Kommentar

            • firefox75
              • April 2007
              • 1806

              #7
              Tropical ciklid color funkar bra, seras vipan.
              Har även testat VitaKraft Premium foder för akvariefisk och den har hittills funkat...och billigt för 1 liter också.
              Frånvarande nu mera men här ibland.

              Kommentar

              Arbetssätt...