vad ska man välja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ogge
    • March 2008
    • 11

    vad ska man välja?

    I djuraffären tyckte dom att jag skulle mata med granulerat foder hette det nog?. vad är det för skillnad på det och flingfoder och hur mkt kan man ge av dom olika?
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av Ogge
    I djuraffären tyckte dom att jag skulle mata med granulerat foder hette det nog?. vad är det för skillnad på det och flingfoder och hur mkt kan man ge av dom olika?
    Affären säljer det för en dyr peng så dem får större förtjänst sen får man dra sin egen slutsats på det hela,att det är ett bra fodor är det säkert har använt det ett taga på grund av priset så köper inte jag det i alla fall
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Ogge
      • March 2008
      • 11

      #3
      jag fick med en stor burk gratis när jag köpte karet. men jag tycker det är lättare att dosera flingfodret. svårt att veta hur mkt man kan ge av det andra...
      Senast redigerad av Ogge; 23 March 2008, 18:36.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13127

        #4
        Ursprungligen postat av Ogge
        jag fick med en stor burk gratis när jag köpte karet. men jag tycker det är lättare att dosera flingfodret. svårt att veta hur mkt man kan ge av det andra...
        granulat är inge dyrare än flingor och är bra till tetror och malar som inte vill gå upp till ytan och äta då granulat sjunker mycket fortare! neontetra kan få i sig luft om de äter flingor från ytan och de kan ha svårt att göra sig av med luften och kan i vissa fall faktiskt leda till döden, men det är ovanligt!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Ogge
          • March 2008
          • 11

          #5
          ska man ge dom mindre av det granulerade om man jämför med flingorna?

          Kommentar

          • lillajag86
            • March 2008
            • 68

            #6
            Hej! Om du ska ge flingor kan du antingen blötlägga dom lite innan så dom sjunker fortare lr smula sönder dom med fingrarna under vattenytan... Då e risken mindre att dom kan svälja luft.. En av mina guppyhonor gjorde det och då fick jag lära mig detta av alla goa människor på den här sidan .. Mängden flingor beror på hur mkt fiskar du har... Men det ska vara så pass mkt att dom äter upp det på några minuter...

            Kram Cissi

            Kommentar

            • Snuda
              • December 2007
              • 10

              #7
              Jag har Koppartetror och Tigerbarber och jag brukar lägga flingfodert i en Te-sil och doppa ner den i vattnet och öppna den, allt kommer inte ut på en gång vilket är bra för att kontrollera mängden hela tiden, så inget sjunker till botten.
              Mina Tetror verkar lite annurlonda eftersom att dom stack upp till ytan direkt och tog fodert, vilket verkar ganska ovanligt. Dessvärre fick mina fiskar, både Barberna och Tetrorna luft i sig, vilket man såg när dom simmade med huvudet neråt. Jag tror till och med att vissa dog av detta då jag i efterhand kollade vatten och så, och inget var dåligt
              Men nu mår alla fin fint och dom tar mycket större bitar när det serveras under ytan
              Denny Karlsson

              Kommentar

              Arbetssätt...