Moina ute?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chese
    • October 2007
    • 143

    Moina ute?

    Moina som är ganska svår att odla och även har lätt att börja luckta. Så jag kom på att man kan köpa 1-2 ev fler vattentunnor med lock och ställa ute. Och så fixa man en hävert så man kan skatta odlingen. Men klarar de låg tempratur? Eftersom jag är ute efter ett levande foder som alla fiskar tar. men även är lätt att odla och simmar i vattnet. Eftersom jag har förstått att micromaskar bara åker ner på botten så fort de kommit i vattnet. Någon som kanske odlar moina. Jag har försökt ganska många gånger men de har alltid dött efter en vecka och att de lucktar illa hela tiden. och skulle vara trevligare att kunna ha de ute. Och med mer vattenvolym för dem.
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #2
    Tänk på att det är viktigt med vattenbyten - i alla fall den första tiden - hos moina. Sen är det väldigt bra om man har snäckor som städare också. Tycker själv inte att kulturerna luktar något, annat än akvarievatten kanske.

    Kommentar

    • Chese
      • October 2007
      • 143

      #3
      okej. men skulle de klara sig ute. om man byter vatten och slänger ner några snäckor i. och byter vatten ofta?

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Beror väl på HUR kallt det blir. De tål ju kallare vatten, men jag vet inte om de kommer föröka sig då.

        Kommentar

        • oaken
          • September 2006
          • 901

          #5
          Sen finns det nog risk för att vattnet blir syrefattigt i tunnor. Det är bättre med behållare med stor yta.

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Hur kallt är viktigt. Hade 60L tunnor, inte moina, utomhus men is byggde på underifrån och på väggarna
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Chese
              • October 2007
              • 143

              #7
              okej. nu är de oftast inte under 0 grader så. så kallt e de nog inte. De finns ju vattentunnor som är lite lägre. typ 70-80-90 liter

              Kommentar

              Arbetssätt...