Ang artemia...dum fråga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    Ang artemia...dum fråga?

    Det här kanske är en ovanligt dum fråga. Men jag är nyfiken så jag frågar ändå
    När man kläcker egen artemia så har jag hört att det är noga att man inte får med äggskalen, då de ska vara hårda och svårsmälta för fiskar. Man ska heller inte utfodra direkt med ägg om de inte är skalade.

    När man då utfodrar med hel fryst artemia, så bär ju de ofta rom. Har skalen inte hunnit bli hårda än då, eller varför är de inte farliga då?
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #2
    Personligen har jag aldrig gjort några försökt att få med så lite ägg som möjligt, och har aldrig haft några problem. Enda nackdelen vad jag har märkt är ju att de skräpar ner.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Artemian producerar inte "viloäggen" förrän de behöver det pga försämrade förhållanden och de infångade artemia som finns frysta i handeln är väl oftast inte infångade under den perioden helt enkelt. My guess....
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Eurydike
        • September 2004
        • 931

        #4
        Ursprungligen postat av erikthur
        Artemian producerar inte "viloäggen" förrän de behöver det pga försämrade förhållanden och de infångade artemia som finns frysta i handeln är väl oftast inte infångade under den perioden helt enkelt. My guess....
        Aha! Så klart. Men vad skönt då slipper jag fundera på det mer

        Kommentar

        Arbetssätt...