Räkmix! Gärna snabba svar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    Räkmix! Gärna snabba svar!

    Skulle vilja ha recept på räkmix som passar bra till både äppelsnäckor och scalarer. Har för mig att det är ärter, räkor med skal, gelatin men mer kommer jag inte ihåg och hur mycket av varje.
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    #2
    Ursprungligen postat av cikliden2
    Skulle vilja ha recept på räkmix som passar bra till både äppelsnäckor och scalarer. Har för mig att det är ärter, räkor med skal, gelatin men mer kommer jag inte ihåg och hur mycket av varje.
    Jag har avdvänt detta recept. Om scalarer och äppelsnäckor gillar det kan jag inte svara på eftersom jag inte har några men alla fiskar jag har gillar det
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

    Kommentar

    • cikliden2
      • January 2005
      • 434

      #3
      Det receptet har jag inte sett förut, måste man ha fisk i tror du? Varför måste det även vara betakaroten med i? Hur länge håller den sig fryst? Hur ofta är det bra att mata med detta?

      Kommentar

      • axeisi
        • September 2007
        • 804

        #4
        jag har fölljande recept:
        1kg räkor
        1Kg ärtor
        300g spenat
        500g vit fisk (alaska torsk tror jag det var)
        multivitamin (dagsdos för vuxna)
        spirulina 8ml.
        halv citron (skalad)

        det tror jag var allt.
        Jag har den till mina malawi (golden, benga och socolofi) men sen kan man ju ka mer kött om man har fiskar som äter tex ryggradslösa djur eller små fisk och tvärt om.

        Kommentar

        • cikliden2
          • January 2005
          • 434

          #5
          Jag har nu gjort räkmix :-)
          Jag känner igen axeisi recept men jag gjorde en egen liten blandning idag. Hade i räkor med skal 500g , 500g ärtor, 100g spenat, 1 spirulina tablett, en liten skväll citron på flaska,lite vatten,gelatin,vitamin på flaska ca 10 droppar. Jag hoppas att det funkar det också utan fisk. Jag har äppelsnäckor, platyn, ancistrus, endlers guppies och scalarer och den borde ju kunna ges till alla dessa fiskarter eller hur?

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Jag har gjort en enkel mix med bara ärtor och räkor. Funkar finfint. Jag vet inte om spenat är så bra? Det innehåller mycket nitrat och det är väl bra om man har mycket växter, men annars?
            Senast redigerad av MattiasL; 03 February 2008, 21:12.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • Hagi
              • December 2007
              • 240

              #7
              Ursprungligen postat av MattiasL
              Jag har gjort en enkel mix med bara ärtor och räkor. Funkar finfint. Jag vet inte om spenat är så bra? Det innehåller mycket nitrat och det är väl bra om man har mycket växter, men annars?
              Förvälld spenat innehåller en del nitrat, men inte så mycket som om den inte är förvälld. Man skall kanske inte ha några stora mängder spenat (typ byta ut ärtorna mot spenat), men det kan vara ett bra komplement!
              "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

              Kommentar

              Arbetssätt...