Peletts

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenniie
    • January 2008
    • 23

    Peletts

    Hej. Kan börja med och presentera mig eftersom jag är ny här på forumet.
    Jag heter lennie, kille på 18år. Fick mitt akvarium(Det var mitt första och jag fick allt till förutom doppvärmare.) nu i julklapp. Det är ett 250L's kar. Jag var i zoo affären och köpte en Tiger Oscar. Där var bara 1 så det blev bara den(Skit fin, fastnade för den direkt:P). Den har varit jätteskygg och sett ut som den ska dö. Andra dagen den var i såg det illa ut. Vi gjorde ett vattenbyte o skickade halv flaska av nitrit sakerna:P Sen va det som knark i det för den blev jättepigg och började simma runt(ovanligt va?:P). Sen så började den simma uppåt vid ytan lite. Då slängde vi i lite peletts och den gömde sig. Sen simmade den upp och fick syn på 2 peletts och åt dom, dom andra fiskade jag upp innan vi släkte lyset. Nu när jag försöker mata igen så gömmer den sig. Den verkar inte förstå att där är mat i karet för det lägger sig in mot rutan. Peletts ska vara bra, men hur bra är det att det ligger o flyter o bara sväller upp efter ett tag? Tack för ett bra forum har läst mkt här dom senaste 2 dagarna

    Föresten. Vet någon en länk till ett färgschema där jag kan se om mina värden på testerna är bra?
    Senast redigerad av Lenniie; 04 January 2008, 14:59.
  • Lenniie
    • January 2008
    • 23

    #2
    Va på Zoo giganten idag i åkarp. Köpte 2 söta Fire mouth(hoppas på hone och hane:P) Dom sa iaf att jag skulle trycka ihop pelettsen efter ett tag i vattnet, funkar

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Välkommen till zoopet =)

      hur länge har karet vart igång? testa och mata med lite fryst också
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Välkommen..

        Du ska blöta upp pellets innan du ger det.. annars äter fisken massor och sedan sväller det i magen... kan gå illa..

        Då kan du även trycka ut luften litegrann ur dem innan du slänger i dem så de sjunker istället för att ligga på ytan om fisken är blyg..
        Senast redigerad av Katharina; 05 January 2008, 11:21.
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Lenniie
          • January 2008
          • 23

          #5
          Vet inte riktigt hur länge karet varit igång, ett tag iaf. Men alla fiskar är jättepigga och så nu, och fire mouthsen äter pelletsen ifrån utan men oscar verkar inte hitta dom.

          Om jag gör så pelletsen sjunker ner så hinner det komma till bottnen innan fiskarna kommer fram

          Kommentar

          Arbetssätt...