Utfodring av siames

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Utfodring av siames

    Nu kan det tyckas att det är lite sent att ställa den här frågan, då jag haft min siames ungefär en månad men...
    Man ska ju utfodra algätare med algtabletter och det gör jag ju, ca 2st i veckan blir det, fast tyvärr blir det också mat till dem andra fiskarna. Hur som helst, jag har märkt att min algätare (som ni kanske förstått vid det här laget är en siamesisk) äter upp flingor som faller till botten. Däremot har jag själv inte sett den äta av tabletterna, men den har varit i närheten av dem så den kan ha fått i sig lite. Men nu är min fråga om hur jag ska utfodra den här så den mår ännu bättre, för den ser ju kry ut
    PS. Jag funderar på att börja ge dem ärtor lite då och då. DS
    112L växt/sällskapsakvarium
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Siamesiska algätare brukar inte ha några problem att få tag i fiskfoder vid matningen. Du vill inte heller mata dem för mycket, eftersom du antagligen har dem för att de skall äta alger, och det gör de inte om de får för mycket mat - fiskmat smakar bättre än alger.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Ok, så jag kan i princip fortsätta som vanligt.? Eller kanske se till så den inte får tillgång till för mycket fiskmat.
      Senast redigerad av Aquario; 02 January 2008, 12:52.
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Kör som vanligt du. Det är svårt att hindra siameser från att få tag i fiskmaten, oftare blir resultatet att övrig fisk blir utan... Man skall inte heller överdriva problemet, jag har aldrig sett en siames som helt slutat äta alger (däremot har jag sett siameser som inte visste vad alger var, och där det tog lång tid innan de började äta dem).
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...