Mat till kräsna otcinclus vittatus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #16
    Tror du det gäller äppelsnäckor också? Sett at tmina ottosar sitter på foten av snäckorna... jag har inte reagerat på det förrän du skrev detta. På skalet sitter de ju ofta och putsar, men på FOTEN?!

    Ursprungligen postat av Azur
    Men, som sagt, mitt intryck är att de börjar äta på andra fiskar för att de svälter, men fortsätter för att det är bekvämt/gott. Jag fick avliva de O. vittatus som började äta på fisk, vad jag än gjorde så slutade de inte.
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      Har bara sett ottosar bita äppelsnäckor i fötterna när de försökt få bort äppelsnäckan från mat, men det är inte otänkbart de kan verkligen äta på dem också.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #18
        Mina ottosar har inte bitit något i kardinalerna som nu har gått där ungefär 1v men dom är inte heller intresserade av förvälld squash som har legat i flera flera dagar i akvariet utan det mumsade istället kardinalerna i sig glatt. Ska testa vidare med lite andra saker till dom och än så länge är dom fortfarande fina om magarna. Misstänker att en är romstinn för den är otroligt tjock, ser ut som om den har en ärta i magen och det är inte bukvattenssot och dom har inte knaprat särskilt mkt löv så vet inte riktigt vad det annars skulle kunna va. Vi får se hur det hela slutar
        Senast redigerad av Glenn; 25 December 2007, 21:57.
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...