Hur kan man se....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    Hur kan man se....

    Hej!

    Jag har köpt speciell mat till mina yngel,,, fodret heter Mikrovit Basic.
    Mina yngel är tillsamman med de fullvuxna fiskarna i det ett 200l.

    Fodret jag ger är ju möjligt, hur kan man vara säker att de tar detta??
    för de är ju inte framme så ofta gömmer sig ofta.
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    jag har aldrig gett mina yngel någon speciell mat utan de äter kornen från algtabletter och granulat som flyger runt i karet. men sen kan det väl var lite skillnad beroende på vilken yngelart det handlar om! levandefödare kräver ingen speciell yngelmat för de är redan så pass utvecklade när de föds...
    Senast redigerad av åheim; 26 November 2007, 00:38.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      jag har aldrig gett mina yngel någon speciell mat utan de äter kornen från algtabletter och granulat som flyger runt i karet. men sen kan det väl var lite skillnad beroende på vilken yngelart det handlar om! levandefödare kräver ingen speciell yngelmat för de är redan så pass utvecklade när de föds...
      ok,, ja mina är levandefödare, men jag har alltid hört att de ska speciell mat när de är små yngel.

      Kommentar

      • toccata
        • January 2004
        • 1238

        #4
        De äter även alger och små lossnande växtdelar, dvs, "noppar" på växterna och på botten efter rester, det går nog ingen nöd på dem. När de är stora nog vågar de sig fram och äter av den vanliga maten.

        Men jag matar inte med flingmaten på ytan, utan jag doppar ner fingret med maten på, så att det sjunker ner lite mat i akvariet. Självklart får man inte mata för mycket på detta sätt, utan allt måste ätas upp direkt. Men vad jag menade är att då brukar någon liten liten flinga hamna på botten eller på den plats där ynglena finns.

        Men generellt sett behöver de ingen mat förrän de är så stora att de vågar sig fram själva.
        / Ebba

        Kommentar

        Arbetssätt...