Foderfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Foderfisk

    Hur kan man använda fisk med vita pricksjukan som inte går att missa till foderfisk.... Bara en liten nattlig undran av bordelagtmigförlängesen trött.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    sprids inte sjukdomen om man använder den som foderfisk...?
    Räkbiten


    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Risken är nog minst sagt stor. Därför jag hade mitt lilla nattliga hjärncellsmöte (2st). Det är alltså inte jag som gjort så men man såg sjukdomen bara genom att kisa med ett öga på fiskarna.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • firefox75
        • April 2007
        • 1806

        #4
        Koka fisken och mata...
        Till 95% så där den bakterie/infektion som den sjukdoms alstrande fisken har
        Frånvarande nu mera men här ibland.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Vita prick är iofs ingen bakterie. Sen har fiskarna inte vant in sig på dött ännu. Frysa in dom skulle funka när dom börjat äta dött.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            lånar tråden lite med en annan fråga om fisk foder. de fläste fiskar vill ju ha levande foder måste det vara speciellt eller funkar typ guppy yungel?

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Beror på hur stor fisken som ska äta hur stor foderfisken ska vara. Guppy eller kardinaltetra tex spelar ingen roll om man inte tänker på plånboken. Är det svenska fiskar som du kanske släpper ut ska man inte mata med vanliga akvariefiskar.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • axeisi
                • September 2007
                • 804

                #8
                okej.. nej jag tänkte mig om man kunde mata tex guld gurami med nyfödda guppy yngel?

                Kommentar

                Arbetssätt...