gelatin och vitaminer ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Meamon
    • October 2007
    • 29

    gelatin och vitaminer ?

    måste man ha gelatin eller vitaminer ?, kan man inte bara ha räka och ätor , Tacksam för alla svar!
  • jubbe063
    • November 2007
    • 343

    #2
    Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på.

    Men vill du mata med räkor så är det bara att hacka upp räkorna i lämplig storlek beroende på hur stora fiskar du har och mata som de är. och samma med ärtor, går hur bra som helst att mata direkt med ärtor rakt upp och ned.

    Det här med Gelatin, tänker du på räkmix? I så fall så behöver du gelatin eller något annat bindmedel. Räkmixen är en sorts foder där du blandar i allt möjligt förutom räkor, den får högre näringsvärde och blir lite mer av helfoder så att säga, finns på det här forumet otroligt många recept, leta bara på räkmix så dyker det upp.

    Kommentar

    • slusken
      • March 2006
      • 149

      #3
      Ursprungligen postat av Meamon
      måste man ha gelatin eller vitaminer ?, kan man inte bara ha räka och ätor , Tacksam för alla svar!
      Om det är räkmix du tänker på så är det som Jubbe063 skriver. Man blandar i en massa olika grejor för att få ett mer komplett foder. Gelatinet fungerar som ett bindemedel och gör också att det inte blir grumligt i vattnet när firrarna väl börjar tugga i sig av den.
      Jag gjorde misstaget att blanda i för lite gelatin första gången jag gjorde räkmix. Det grumlade som f-n när mina firrar började äta av det.

      Har du stora firrar så kan du göra som Jubbe063 skriver och dela räkorna i mindre bitar och mata på det viset. Men då måste du ju i och för sig i alla fall komplettera med annat foder.
      Fear no fish!

      Kommentar

      Arbetssätt...