Yngel foder??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joachim.S
    • December 2005
    • 417

    Yngel foder??

    Mina guldsömmar har nu lagt en massa ägg och snart ska man ju mata en massa små fiskar Men jag vet inte helt med foder. Artemia är ju bra har man hört och testat men jag tycker det är väldig jobbigt att ge dem det. DE ska ju tydligen ha artemia flera gånger om dagen och det resulterar i en massa glasspaket:P Finns det nån annan metod att kläcka artemia på eller nått annat bra foder som kanske är lite lättare?
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av Joachim.S
    Mina guldsömmar har nu lagt en massa ägg och snart ska man ju mata en massa små fiskar Men jag vet inte helt med foder. Artemia är ju bra har man hört och testat men jag tycker det är väldig jobbigt att ge dem det. DE ska ju tydligen ha artemia flera gånger om dagen och det resulterar i en massa glasspaket:P Finns det nån annan metod att kläcka artemia på eller nått annat bra foder som kanske är lite lättare?
    Jag gillar Cyklops och sist jag var i affären så fick jag ett tips... Man tinar upp allting i ett glas och sedan fryser man in hela glaset... När man ska mata så tar man bara och häller på lite vatten i glaset och skvimpar runt lite och häller i... då har bara precis översta lagret hunnit att tina.. Och så in med glaset i frysen igen...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • HooFNaueR
      • November 2007
      • 142

      #3
      ja matar mina me tetra pro chrisps fast ja smular sönder dom till smulor, är de fel att göra de? ( ja har guppy yngel )

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av HooFNaueR
        ja matar mina me tetra pro chrisps fast ja smular sönder dom till smulor, är de fel att göra de? ( ja har guppy yngel )
        Inget är väl fel om de kan äta det.. Jag köpte fryst artemia för någon vecka sedan och har gett det till mina nu ett par gånger.. Första gången fattade de inte riktigt vad det var men igår var de på hugget..
        Attans kul att sitta och kolla på alla småyngel som simmade runt med en stor bit artemia i munnen och försökte hålla sig undan från alla vuxna som ville smaka när allt annat var slut...
        Alla var tjocka, feta och goa efteråt så det gick nog ner.. Men mina är inte helt nyisar nu heller...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • daemon
          • February 2007
          • 75

          #5
          Det finns pulvriserat yngelfoder i handeln som funkar jätte bra.
          Har använt det själv, men var försiktig då det smutsar ner en del

          Kommentar

          Arbetssätt...