Enklaste lösningen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c-stina
    • January 2007
    • 45

    Enklaste lösningen

    Hej!

    Jätte glad över nykläckta kampfisk-yngel!!!
    Ordnar med artemia och infusorier som jag tror blir aktuellt att ge dom om ngn dag. Klantigt nog har jag en semester inplanerad om en och en halv vecka och undrar nu om det finns något som är lite enklare att ge dom som en inte så fiskvan husvakt kan ge. Något flytande tort eller fruset? Kan inte tänka mig att husvakten vill kläcka artemia och dom håller väl knappast en vecka om jag kläcker innan?
    Vore jätte tacksam för tips och lösning på detta. Är ju glad för mina yngel och vill inte riskera deras hälsa.
    MVH Christina
  • penny_lane
    • September 2007
    • 312

    #2
    Ursprungligen postat av c-stina
    Hej!

    Jätte glad över nykläckta kampfisk-yngel!!!
    Ordnar med artemia och infusorier som jag tror blir aktuellt att ge dom om ngn dag. Klantigt nog har jag en semester inplanerad om en och en halv vecka och undrar nu om det finns något som är lite enklare att ge dom som en inte så fiskvan husvakt kan ge. Något flytande tort eller fruset? Kan inte tänka mig att husvakten vill kläcka artemia och dom håller väl knappast en vecka om jag kläcker innan?
    Vore jätte tacksam för tips och lösning på detta. Är ju glad för mina yngel och vill inte riskera deras hälsa.
    GRATTIS till bebisarna
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några svar, men håller tummarna på att någon som vet svarar...

    Lycka till och hoppas dom klarar sig

    //Jenny
    ________________________________________
    //Jenny

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      hmmm,. skaffa någon "sunkig" javamossebit och släng i, i den brukar det finnas det ena gottiga med det andra.... och håller ett tag oxå...
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • c-stina
        • January 2007
        • 45

        #4
        Tack för tipset! Har inte sett någon mossa i akvariebutiken på länge, men kan ju fråga om dom kan ta hem.
        MVH Christina

        Kommentar

        • Attans
          • December 2006
          • 94

          #5
          Det finns speciell flytande yngelmat på de mer välsorterade zoo-butikerna. Beskriv ditt problem så ska de kunna plocka fram något som passar.
          Akvarist under upplärning

          Kommentar

          Arbetssätt...