röda mygglarver.. sanning eller myt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • carro_h84
    • October 2007
    • 10

    röda mygglarver.. sanning eller myt?

    har ofrivilligt fått en guppy och molly odling så jag köpte ett kar till att ha som enbart yngeltank. har läst att för att ynglena ska må så bra som möjligt och växa fort så ska man ge dom varierad kost. läste också att röda mygglarver är jättebra för dom att få varierat med vanligt flingfoder. på nästa ställe läste jag att mygglarverna kan vara farliga för yngel?! att det inte var bra för vuxna fiskar heller?! iom att det varit fruset skulle alla ämnen däri som varit nyttiga ha försvunnit i frysningen? det andra stället sa däremot att det nyttiga i skulle vara kvar i just för att det var fruset??
    känns lite lagom förvirrande med dubbla budskap. har larver hemma och har gett bäbisarna det en gång, dom verkade tycka d var hur gott som helst, men jag vill juh inte att dom ska ta skada fast dom verkar gilla d..

    ngn som vet hur det egentligen ligger till??
    tacksam för svar.
    Som vi alla vet..
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke
  • hambli
    • December 2004
    • 508

    #2
    finns redan en diskution om rödamygg, läs i den. http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=109697

    sök innan du skapar en ny tråd, så slipper vi få massa "onödiga" trådar som ingen svarat i.

    Kommentar

    Arbetssätt...