Matning!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    Matning!

    Undrar om man kan mata fiskarna varje dag när man har fått igång akvariet ordentligt fritt från nitrit å så? (När systemet är igång)

    En annan fråga, kan man köpa typ foderkulor(vet ej vad det heter) till neonterta lr guppys? Hörde att nån tyckte det var kul å se ett par neontetra att hålla uppe en sån grej i vattnet länge(typ leka)
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    klart att du kan mata dina fiskar varje dag sen när du har fått igång akvariet...sj matar jag varje dag, men inte så mycket...


    med foderkulor så menar du nog granulat...hmmm.de får hålla på ett tag innan granulaten löses upp och firrarna får i sig maten...jag har inte testat men du kan iaf testa och se om det går bra.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • gizmogirl
      • August 2006
      • 2214

      #3
      Jag matar varannan dag nu det räcker för de flesta fiskar men mata varje dag går ju också bra om man bara matar väldigt lite.

      Kommentar

      • viktor333
        • August 2007
        • 221

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        klart att du kan mata dina fiskar varje dag sen när du har fått igång akvariet...sj matar jag varje dag, men inte så mycket...


        med foderkulor så menar du nog granulat...hmmm.de får hålla på ett tag innan granulaten löses upp och firrarna får i sig maten...jag har inte testat men du kan iaf testa och se om det går bra.
        ok just nu har ja svårt att få liv på neontetrorna alla "står" typ stilla under pumpen:/ har du nått tips kanske?

        Kommentar

        • viktor333
          • August 2007
          • 221

          #5
          Ursprungligen postat av gizmogirl
          Jag matar varannan dag nu det räcker för de flesta fiskar men mata varje dag går ju också bra om man bara matar väldigt lite.
          ja, ok de är ju kul å så när dom tuggar i sig maten

          Kommentar

          Arbetssätt...