Vattentunna = mygglarver = stickmyggor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    Vattentunna = mygglarver = stickmyggor

    Ha ha ha ha. Jag såg att våran vattentunna var full av mygglarver, toppen tyckte jag och fångade massor. Mina discusar fattade ingenting, mina paletter fattade ingenting men mina viltfångade scalarer gjorde processen kort. Tyvärr så går dom i olika burkar så snart kommer det att surra om öronen, ha ha ha ha undra om min fru kommer att bli lika road?

  • Sara1982
    • March 2005
    • 315

    #2
    hehe tvivlar på att hon kommer va lika road. Har gjort likadant till mitt sällskapskar med platys o sorgmanteltetror men de fattade va det handlade om på en gång och har ätit upp allt de fått så jag har sluppit myggor =)

    Kommentar

    • bubbles
      • August 2007
      • 56

      #3
      vattentunna=mygglarver=matolja= inga mygg!!!

      Har samma problem själv med mygglarver i min vattentunna, men häll på lite matolja, så lägger den sig som en hinna på vattnet, vilket göra att mygglarverna inte utvecklas till mygg, nu inte flera liter matolja, räcker med någon matsked eller två..........
      Bubbles

      Kommentar

      • Jonaflax
        • April 2007
        • 73

        #4
        Mygglarver i vattentunnan är inte längre ett problem, utan en tillgång sen jag skaffade fiskar
        ALLA mina firrar utom malarna älskar mygglarver (har guppy, endler, platy, gurami o neontetra). T o m pytteynglen jagar.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Hade i hela poolen jag använde klor förstås för att ta död på dem,kunde givetvis tagit upp dem men tänkte inte så långt som vanligt.Hi Hi
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av rsoderberg
            Ha ha ha ha. Jag såg att våran vattentunna var full av mygglarver, toppen tyckte jag och fångade massor. Mina discusar fattade ingenting, mina paletter fattade ingenting men mina viltfångade scalarer gjorde processen kort. Tyvärr så går dom i olika burkar så snart kommer det att surra om öronen, ha ha ha ha undra om min fru kommer att bli lika road?
            Var försiktig med att ge scalarena levande svartamygg, de KAN äta ihjäl sig på dem, det vet jag av egna sura erfarenheter.... Jag tror nog att om du inte ger nå´t annat så kommer dina andra fiskar snart fatta vitsen med dem också.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...