Thai Fairy Shrimp Eggs

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NULL
    • August 2007
    • 45

    Äggen hos mig sjunker till botten.
    "Korruption kommer från latinets corruptio och betyder "fördärvat tillstånd, förfall eller bestickning". Med korruption som juridisk term avses missbruk av förtroendeställning till egen vinning..."

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      Fler generationer någon?

      Undrar på nytt om någon kunnat odla fler generationer på thai fairy shrimps?
      Har precis kläckt nytt och funderar på att använda grönvatten som jag har massor av just nu...
      Något nytt senaste året?
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Gäst

        Ursprungligen postat av erikthur
        Jag försökte ta tillvara på det mesta från min burk men lyckades inte kläcka nytt därifrån. har fortfarande ägg kvar från inköpet men de får nog invänta hösten. Triopsen däremot lägger sina ägg i sanden - det vet jag tämligen säkert.
        om vissa ägg inte fungerar kan man torka dem igen

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          Bump - två år senare - är det någon som fortfarande håller på med dom - och i så fall nya erfarenheter?
          Sökte lite på aquabid utan träff...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            Hittade min lilla äggpåse i förrgår och höll på att tappa hela innehållet i vatten vilket inte skulle vara så bra.

            Nåväl jag pytsade i en del av innehållet men utan så stora förhoppningar. Fem år senare...
            Dock var det liv i äggen så nu har jag nauplier som jag skall försöka mata upp med jästlösning.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              Läs mer här:

              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • legob
                • May 2007
                • 642

                Tyvärr verkar det som man inte längre kan få tag i ägg.

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  Väcker liv i den gamla tråden igen. Bestämde mej för att det var en ganska liten risk att dessa gamla ägg från 2007 hade så mycket liv i sej så jag hällde i resten. Men oj vad mycket nauplier det blev. Så nu gäller det att mata med omsorg. Jag har inte tidigare lyckats få egna livsdugliga ägg men skall försöka igen.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  Arbetssätt...