räkor till Levandefödare (ungfödare) ????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    räkor till Levandefödare (ungfödare) ????

    Jag läste att räkor som som man köper frysta. kan man använda det som foder till typ svärdbärare,black molly, neontetra och guppy.

    Räkorna skulle visst vara utan skal liggades i liknade påsar som frysna grönsaker gör från affären.

    stämer det att man kan använda sånt som ``foder´´?
    Senast redigerad av elinj; 02 August 2007, 20:15.
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    En riktig höjdare som du kan köpa är skalad torkad artemia, dom säljes i påsar om 1dl och mina yngel älskar dom och även dom vuxna.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Ursprungligen postat av elinj
      Räkorna skulle visst vara utan skal liggades i liknade påsar som frysna grönsaker gör från affären. stämer det att man kan använda sånt som ``foder´´?
      visst stämmer det - ett av mitt viktigaste foder förutom olika levande foder förstås. Riv eller smula ner dem till lämplig storlek innan du matar bara
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Dom flesta fiskar uppskattar räkor verkar det som. Mina gröna neontetra visar sig inte i vanliga fall, men när dom får räkor kan dom inte låta bli
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          ok vad bra.. då ska jag testa det sen vart efter.

          vad finns för mer levande foder kan man ge dom?

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Jag har kört räkor och ärtor i mixern och fryst in. Det gillar platysarna väldigt mycket!
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • elinj
              • July 2007
              • 1100

              #7
              har inga platyn, jag har bara svärdbärare, black molly, gyppu. grodor och 1 mal.
              de har fått räckor till och från och för de blir helt tokiga i det.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13119

                #8
                levandefödare är generellt beronde av att få ett tillskott av vegetabiliskt foder i tablett, fling eller granulatform. räkor för all del men man ska inte ge det som huvudfoder tycker jag eftersom det blir ensidigt och ganska näringsfattig kost för fisken men ett lite räka som lördags-snack uppskattas förstås av fisken! Musslor är ett bättre foder och brukar också uppskattas
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • elinj
                  • July 2007
                  • 1100

                  #9
                  mm det är så jag gör, bara nån gång ibland,, typ när man reser bort under två dagar och så,, för att få lite extra förrutom det dom får med flingor och sånt..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...