Hjälp en nybörjare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisksås
    • July 2007
    • 14

    Hjälp en nybörjare!

    Hej!

    Jag har följande fiskar på mitt akvarium som är 100l som jag fynda på blocket
    3 regbåg fisk
    3 zebra fisk
    2 dvärg gurami
    3 plati
    1 Hane Blödande Hjärta
    3 Svärdbärare

    min fråga är kan man mata de med kokt ris eller bröd , fisk mat verkar vara dyr
  • Tors hammare
    • April 2007
    • 572

    #2
    Jag tycker du skall hålla dig till vanlig fiskmat, burken räcker ju ganska länge så det blir inte så dyrt.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • felix_ragnar
      • August 2006
      • 1424

      #3
      Håller helt med Tors hammare. Det kanske låter dyrt med maten men det är något man får ta och offra pengar för om man vill ha fiskar också räcker ju faktist en burk rätt länge.
      Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av Fisksås
        min fråga är kan man mata de med kokt ris eller bröd , fisk mat verkar vara dyr
        Det finns plastfiskar med!

        Kommentar

        • abbimicke
          • May 2007
          • 599

          #5
          Fiskmat är väldigt billigt!
          Vi köpte 19liters akvarium och det medföljer en mini burk. Den håller än idag! Vi köpte någongång i Maj månaden.
          http://kiwi.msun.se <- blogg

          Kommentar

          • JLi
            • December 2004
            • 773

            #6
            Fiskmat kan kännas dyrt vid inköp men är otroligt drygt. Om man man inte har särskilt mycket fisk så bör man köpa de minsta burkarna (blir i proportion ännu dyrare) så att maten inte skall bli för gammal. Jag har läst (minns inte var) att en öppnad burk håller näringsvärdet i ca. 3 mån.
            h. Johan

            Kommentar

            • Fisksås
              • July 2007
              • 14

              #7
              Tack för svaret jag har en fråga till kan man har flera fiskar på min 100L , om det går, vilket sort ska man ha i så fall ? Jag vill ha olika sorter , och jag vill inte ha Malar ( de är rätt fula och jobba ej så effective, deras mat tabletter gör min akvarium blev helt smutsig)



              3 regbåg fisk
              3 zebra fisk
              2 dvärg gurami
              3 plati
              1 Hane Blödande Hjärta
              3 Svärdbärare
              2 Guld Fisk

              Kommentar

              • felix_ragnar
                • August 2006
                • 1424

                #8
                till attbörja med skulle jag ta bort guldfiskarna. Tänk även på att tetror är en stimmfisk så du får ta och kompletera med fler tetror om om du nu inte vill göra dig av med den. Även sebra fiskarna är stimmfiskar(rätta mig om jag har fel). Lycka till med ditt nya akvarium.
                Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                Kommentar

                Arbetssätt...