SV 2000 Discusfutter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raur
    • November 2006
    • 186

    SV 2000 Discusfutter

    Hejhej!
    Som jag har skrivit innan får jag både mina discusar och mitt stora kar i morrn. Med får jag också en massa andra bra tillbehör samt foder som killen som har dem nu har gett dem.

    Fodret heter: SV 2000 Discusfutter och jag har försökt googla det men inte hittat nåt direkt.

    Har ni någon erfarenhet av detta fodret? Finns det annars nåt bra foder (fryst levande) som man kan ge dem? Vad för form av torrfoder brukar gå bäst hem? D-50 plus? Bör man variera med fryst foder och torrfoder eller klarar de sig fint på bara fryst?
  • wlappis
    • December 2006
    • 200

    #2
    Variation mellan fryst och torr skall vara bäst.
    Själv kör jag både Oxhjärta och Tetradiscus.

    Kommentar

    • wlappis
      • December 2006
      • 200

      #3
      Min grabb kör bara med Tetra granulat och tycker att han har mindre sjukdomar pga det

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Och jag kör med fryst och levande foder men inget torrfoder. Du får prova dig fram vad du tycker funkar helt enkelt, då menyn är lika olika som diskusägarna.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Raur
          • November 2006
          • 186

          #5
          Ja, jag får prova mig fram helt enkelt... haha, känns som om jag ska få barn i morrn nu när discusarna kommer. Haha, kommer få vackra åttlingar :P

          Kommentar

          • Skogsfrua
            • November 2005
            • 309

            #6
            Jadu Raur, visst är det en härlig känsla... och det blir inte lättare när de är på plats.. då oroar man sig för miljarder olika saker...//Annie

            Kommentar

            Arbetssätt...