Bortskämda fiskar?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _tösen_
    • February 2007
    • 71

    Bortskämda fiskar?!

    Hej allihopa.. Tror att jag har ett litet problem med vissa av mina fiskar..
    Ger dem röda mygglarver typ en till tre gånger i veckan eller något sånt, men nu tror ja att mina scalarer har blivit bortskämda, dem äter nämligen inte om dem får tex flingmat som dem brukar få....
    Bara mygglarver...
    Hur eller vad gör jag????
    tacksam för svar...
    MVH Maria

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1331209
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Matar du med något mer än mygglarver och flingor? Isf hur ofta och äter scalarerna det?
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • _tösen_
      • February 2007
      • 71

      #3
      Matar malen med algtablett och ibland kan dem väl ta en tugga där men dem väntar hela tiden på sina mygglarver..
      för kanske en vecka sen var det scalarerna som åt upp mestadelen av flingorna.. glupska saker det där..
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1331209

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Okej då kanske du ska testa att kompletera med något mer foder för blir nästan lite sällan om scalarerna äter ungefär två gånger i veckan. Räkmix och mysis samt artemia brukar vara populära frysfoder och finns i princip alla akvarieaffärer
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          De är som du skriver bortskämda - svält dom tills de börjar ta annat foder också.
          Mygglarver luktar gott så fiskarna gillar det, men de innehåller mest vatten och minimalt med näring så det är inget vidare foder
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...