få malar att växa!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    få malar att växa!

    Hej det känns som att våra malar växer på tok för långsamt. Vi har haft dom flesta i runt ett halvår men hitills kan man inte se att dom har växt alls. Detta gäller främst våra små L104:or och LDA33:or! Vi har nu gjort så att vi har omplacerat 4st L104:or och 2 LDA33:or, alla på runt 3-4 cm, till ett eget 310L i hopp om att dom ska växa till sig. Hur mycket bör vi mata dom och med vad?
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    L-104 växer ganska sakta hemma hos mig med, om man jämför med tex Ancistrus. De får blandad kost med frysfoder, grönsaker samt algtabletter. De har säkert växt både hos dig och mig, men ser man dem varje dag så ser man inte det.
    Jag köpte några till för ett tag sedan och då såg man skillnaden ganska ordentligt, och nu när du satt dina i ett eget kar som är hyffsat stort och du kan mata på bra hela tiden utan att maten blir uppäten av andra fiskar så kommer de säkert att få fart.
    Jag vet inte hur LDA-33 är men det skiljer nog inte så mycket i uppväxten dessa malar emellan.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Men en sak.. Om man nu ska få sina malar till att växa fortare, riskerar man inte att övermata dem? Eller är de inte som andra fiskar som bara äter tills de spricker? Okej, där tog jag kanske i lite, men när jag var liten och hade akvarium så såg alla mina fiskar ut att vara gravida, i nionde månaden. Och detta gällde även hanarna då..
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      Arbetssätt...