Så odlar man sniglar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Så odlar man sniglar.

    Kan vara kul för dom som har tex kulfisk eller någon annan fisk som äter snäckor.



    Hoppas det hjälper någon.
    Mvh Patrik
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    #2
    Vi har inte gjort nåt särskilt men fått en massa som hållit sig bakom bakgrunden hela tiden ända tills nu! Nu har dom gjort revolt och stormat ut i akvariet!

    Sambon ska dock ha Pakistanbotior senare och då ska jag "låna" dom lite i mitt kar med sniglar i, så dom får mumsa bort dom lite..

    Usch, jobbigt med en massa små rackare överallt.. Eller så illa är det inte att det är överallt, men ja, dom har ju hållit sig bakom förut och då har man inte sett dom, men det gör man nu ju..

    Men praktiskt med fiskar som äter dom
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Haha jag har problem med att få snäckor i mitt kar :P
      ska höra med någon zooaffär om man kan få några. dom borde ju vilja bli av med dom
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Zirconia
        • May 2007
        • 701

        #4
        Ja, jag tror man brukar få från zooaffärer om dom har, vilket dom borde ha
        / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

        Kommentar

        • Metalmaid
          • September 2006
          • 815

          #5
          Ursprungligen postat av Zirconia
          Ja, jag tror man brukar få från zooaffärer om dom har, vilket dom borde ha
          Det beror ju på vad det är för sort snäckor det är frågan om. Pestsnäckor (läs pondsnails eller små kanelbulle-snäckor) kan man säkert få gratis...posthorn, äppelsnäckor, zebrasnäckor osv brukar däremot kosta en slant.
          Hare bäst...och simma lugnt
          Besök gärna nått av mina nystartade forum:
          http://mariahalsoforum.forum24.se/
          http://www.helpdesken.forum24.se/

          Kommentar

          Arbetssätt...