Mässingbarbar som tar malfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bladet
    • November 2006
    • 6

    Mässingbarbar som tar malfoder

    ja det va så att jag köpte malfoder idag och märkte att när jag la i det efter släckning så blev mina mässingbarbar alldeles tokiga och åt upp båda undrar om det finns nån där ute som har några tips vad man kan göra för att hindra att mal fodret inte äts av mina andra fiskar utan går direkt till malen tacksam för alla svar eller länkar till andra disskutioner
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Du får prova att mata med grönsaker som omväxling då det inte brukar vara det populäraste fodret bland övriga fiskar.
    Annars får du släppa ner tabletterna på olika ställen, så barberna tar tabletten på ett ställe och förhoppningsvis låter den vara ifred på något annat, så malarna kommer till där.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • matlo
      • May 2007
      • 295

      #3
      vad jag tror är att du har tänt runt omkring dig men inte i akvariumet? kanske i ett annat rumt som skiner om dig, jag brukar göra så här att jag släcker allting om mig och släcker akvariumet sist (så man hittar dit), och släpper ner tabletterna och sen vänta 10sekunder. sen går du bara ut ur rummet. När jag väl testade detta hade jag en ficklampa tillhands, och såg att malen började ta tabletterna.
      Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

      Kommentar

      • Bladet
        • November 2006
        • 6

        #4
        tackar för alla svar akvariet hade vart släckt i en dryg timma och när jag la ner fodret så blev dom plötsligt väldigt pigga (har ett lock som låter rätt ordenkligt) och dom började leta igenom akvariet det tog inte långt tid innan dom hitta båda som låg i olika hörnen av akvariet känner dom nån "lukt" eller nått från det för dom hittar det med en gång skulle gärna vilja att min mal fick lite men jag ska prova era tips ikväll och till frågan om jag har tänt nått ljus utanför akvariet är ja jag har det i mitt sovrum så tv:n och datan va på det lyste upp kanske tillräkligt för att hålla dom vakna får lägga i det efter att allt vartsläckt i några minuter
        Senast redigerad av Bladet; 05 July 2007, 11:30.

        Kommentar

        • Bladet
          • November 2006
          • 6

          #5
          la i lite nu under matning när jag kolla så äter min mal på den mina mässingbarbar håller sej nära men vågar nog inte ta det nu återstår problemet med natt matningen men det ska nog lyckas med lite tips här från zoopet

          Kommentar

          Arbetssätt...