Vilka fiskar som äter gurka/ärtor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bladet
    • November 2006
    • 6

    Vilka fiskar som äter gurka/ärtor?

    Hej första inlägg undra lite vad för fiskar som äter gurka/ärtor och hur (om ni "tillagar" det) och även hur länge det får ligga i akvariet innan det ska tas upp alla svar uppskattas även länkar till tidigare diskutioner
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    #2
    Det är väl mest malar som man brukar ge sån kost, men alla mina fiskar uppskattar mosade ärtor (palettciklider, mollys och guppys)
    Man blir inte vuxen bara äldre!

    Kommentar

    • Bladet
      • November 2006
      • 6

      #3
      tackar för svaret lite nybörjare på sådan kost har mest mässing/guld barbar men dom äter inte sånt va? ska jag lägga ner det efter släckning och kolla nästa dag eller kan gurkan ligga kvar så länge?

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Välommen till Zoopet Baldet.
        Läs gärna i artbeskrivningarna vad dina fiskar skall ha för huvudfoder, dom som inte är rena köttätare smaskar gärna i sig ärtor.
        Gurka är malarna mer förtjusta i och även zucchini, broccoli eller brysselkål. Stick bara igenom en sked (så den sjunker) och låt ligga.
        Broccoli och brysselkål kokar man lite lätt så sjunker dom av sig själva och blir mer lättätna för fiskarna.
        Du kan ta upp det som ev blir över efter ett dygn eller så. I min burk blir det sällan något kvar att ta upp, men det beror ju på vad du har för malar och hur många.
        Lycka till.
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Mina malawis gillar gurka, jag låter den flyta, eftersom de ändå kan äta där. Jag misstänkar att de har ganska roligt när de simmar efter och nafsar på den också.
          Ärtor har jag aldrig provat, men jag har hört att man ska skala dom först.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Bladet
            • November 2006
            • 6

            #6
            Tackar tackar kunde intefå bättre svar och tips ska prova att lägga en gurka under natten och kolla hur det går PS bladet inte baldet

            Kommentar

            Arbetssätt...