Levande foder till kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #16
    Ingen som vet???
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • tetraodonfeber
      • May 2007
      • 336

      #17
      hej jag håller på med kulfiskar å jag brukar gå ut i skogen och fånga mygglarver, smaskens, se bara till att där du fångar de inte ligger i närheten av industri eller fabrik, (utsläpp) annars brukar jag mata med vanliga aqa sniglar brukar vara självplock i zoona, gratis, de vill ju bara bli av med dom.
      vanlig daggmask, eller yngel, tex guppy, mina figur 8 ville inte ha guppy yngel, de strunta i dom, men de är ju så fredliga! men hade en abei för ett tag sedan den åt allt tiger räka med skal- levande tetror,
      Malawi

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #18
        Tänkte köpa 1 eller 2 st grönkulfisk när jag flyttar den 1 augusti, vill att dom ska äta lite mer naturlig mat.
        men när du fångar djur och så i naturen och matar dom gör du något med dom? tvättar eller liknande så att dom inte får i sig massa skit?
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #19
          Ursprungligen postat av patriksg
          tänkte på dom snäckorna vi pratar om, ska´man göra något med dom innan?
          spola med vatten eller då? dom lever ju ändå i saltvatten
          Meningen var att du skulle samla in några stycken och ha i en hink eller något med en simpel pump eller något...de lever i saltvatten,ja, och skall du ha ett levande förråd, får du ha dom i ett saltvattensakvarium.
          Jag tror knappast att du behöver spola dom innan du matar kulisarna med dom, med det skadar inte, iallafall.
          Jag tror inte de blir särskilt långvariga om det finns hungriga kulisar (och hungriga är de alltid) i närheten!
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          Arbetssätt...