Artemia till mollyyngel??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frida Fisk
    • April 2007
    • 114

    Artemia till mollyyngel??

    Hej!

    Jag köpte frusen artemia och matade mina mollyyngel med men de verkade inte gilla det? Äter de inte sånt eller var det bara otur??
    Vänliga Hälsningar Frida
  • spazm
    • August 2006
    • 315

    #2
    Det e nog att de är ovana. Tycker att alla fiskar/yngel jag har älskar artemia i alla fall. Både nykläckt och frusen..

    Jens
    Ad nocendum potenses sumus

    Kommentar

    • Frida Fisk
      • April 2007
      • 114

      #3
      Ursprungligen postat av spazm
      Det e nog att de är ovana. Tycker att alla fiskar/yngel jag har älskar artemia i alla fall. Både nykläckt och frusen..

      Jens

      OK, det låter ju bra. Fick råd att ta en eller två bitar (köpte en kaka med utstansade bitar) till ynglen, (de är mellan 100 och 200st) men upplevde det som om det blev JÄTTEMKT!!

      Håvade upp en del och gav mina andra fiskar. För visst är det så att det inte är bra om det bluir liggande??
      Vänliga Hälsningar Frida

      Kommentar

      • albjohn
        • March 2006
        • 1179

        #4
        Är Ynglen väldigt små kan den frusna artemian vara lite för stor till dom, prova med lite smulat flingfoder när dom är små.
        Men är dom lite större så kan det vara att dom är ovana vid det nya fodret, du får ge dom små bitar några gånger så att dom vänjer sig.

        Du har så rätt när det gäller överblivet foder, det är inte bra att det blir liggande.
        Senast redigerad av albjohn; 20 May 2007, 11:26.
        Mvh Leif

        Kommentar

        • Frida Fisk
          • April 2007
          • 114

          #5
          Ursprungligen postat av albjohn
          Är Ynglen väldigt små kan den frusna artemian vara lite för stor till dom, prova med lite smulat flingfoder när dom är små.
          Men är dom lite större så kan det vara att dom är ovana vid det nya fodret, du får ge dom små bitar några gånger så att dom vänjer sig.

          Du har så rätt när det gäller överblivet foder, det är inte bra att det blir liggande.

          Jo de äter tetra min annars, yngelfoder alltså men jag tänkte att jag ville komplettera med ngt annat.

          Hur snabbt behöver fryst levadefoder ätas upp för att det inte ska förgifta vattnet??
          Vänliga Hälsningar Frida

          Kommentar

          • albjohn
            • March 2006
            • 1179

            #6
            Lika snabbt som allt annat foder, äter dom inte upp det på ett par minuter ger du för mycket.
            Mvh Leif

            Kommentar

            Arbetssätt...