Foderhåv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    Foderhåv

    Är det någon som vet var man kan få tag på en finmaskig håv för att fånga daphnier och mygglarver mm. Jag vill ha en med bambuskaft, ca 120 cm långt och en diameter på håven på ca 15 cm. Jag hade en tidigare men tappade den i en bäck och fick inte tag i den igen.
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Biltema har hyffsade håvar för typ 15 kr/st. Dom är rektangulära och själva påsen är inte så djup, men man kan ju byta den mot en nylonstrumpa om man vill.
    Annars kan du kanske bygga själv om du är lite händig. Bambupinnar finns på gardencenters bland blompinnarna. Finns riktigt långa om man vill ha det. Sen kan man ju ta en bit lite grövre ståltråd och göra en ring/kvadrat som man surrar fast i änden på pinnen. Själva påsen använder man en nylonstrumpa eller liknande.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Idanajad
      • May 2005
      • 465

      #3
      Leksaksaffärer har ofta håvar under vår och sommar, som faktiskt är helt bra att fånga levandefoder med. Långa skaft, finmaskiga nät, och nästan lika billiga som de på Biltema.
      Peccator est aquarifex

      Kommentar

      • topcabbie
        • January 2007
        • 128

        #4
        Ursprungligen postat av suzanne.h
        Är det någon som vet var man kan få tag på en finmaskig håv för att fånga daphnier och mygglarver mm. Jag vill ha en med bambuskaft, ca 120 cm långt och en diameter på håven på ca 15 cm. Jag hade en tidigare men tappade den i en bäck och fick inte tag i den igen.
        Båtaffär - Seasea, watski och liknande, eller leksaksaffär.
        /Roland
        Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
        (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
        Hemsida Mina akvarier

        Kommentar

        Arbetssätt...