Foder som framhäver färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • taxidermy
    • January 2007
    • 298

    Foder som framhäver färg?

    Jag läste på något frysfoder i butiken att det skulle framhäva röda färger, är det sant? Fungerar det verkligen?
    Sen har jag nästan bara blåfärgade fiskar, så jag undrar om det finns något som framhäver blå färg?
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

    #2
    Jaa. Det finns vissa foder som innehåller antingen spirulina eller astaxin, som framhäver de röda färgerna.
    Något speciellt för att framhäva blå färg finss tyvärr ej. Så fall skulle det vara ett foder som innehåller alla viktiga ämnen som gör att fiskarna mår bra och därför färgar lite mer.

    //MVH Tulle
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av taxidermy
      Jag läste på något frysfoder i butiken att det skulle framhäva röda färger, är det sant? Fungerar det verkligen?
      Sen har jag nästan bara blåfärgade fiskar, så jag undrar om det finns något som framhäver blå färg?
      En annan typ av belysning kan framhäva blå färg, kolla med butiken vilket du skall välja, ibland räcker det också att ändra läget på rampen så att fiskarna belyses från ett annat håll, t.ex snett framifrån-uppifrån...funkar t.ex bra med regnbågsfiskar....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...