Räkmix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vance
    • December 2004
    • 872

    Räkmix

    Hej

    För ett tag sedan gjorde jag ett lass räkmix. Dock hade jag inte i varken vitaminer eller spirulina. Tänkte att jag får ta det nästa gång. Men nu inser jag att nästa gång kommer att vara om länge. Måste jag kassera den här räkmixen och göra ny med vitaminer?

    Kan jag göra en mindre sats med mer vitaminer än i receptet och ge hälften sånt och hälften med vitaminer, eller kommer det bli dåligt för fiskarna?

    Var kan man köpa astaxantin i göteborgstrakten och hur mycket sådant skall man ha till 1kg räkmix? Det är till malawiciklider

    Kan man ha i både spirulina och astaxantin eller är det önódigt?
    Senast redigerad av vance; 26 March 2007, 00:09.
    Bara döda fiskar simmar med strömmen
  • Sabina
    • January 2003
    • 481

    #2
    Du behöver inte kassera din räkmix. Ändra receptet till nästa gång och variera fodret som brukligt under tiden så kommer de ändå att få is sig tillräckligt.

    Spirulina innehåller astaxantin så det är antingen eller, du behöver inte både och. Jag använder vare sig spirulina eller staxantin i mitt recept. Har lärt mig att astataxin kan ge mörka färgfläckar, men tror att de flesta fortfarande tvistar i just denna fråga?

    Spirulina brukar man kunna köpa i de flesta naturapotek, så kolla där i första hand.

    MVH

    Sabina
    Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

    Kommentar

    Arbetssätt...