Fy vad SVINIGT!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Fy vad SVINIGT!

    La ner artemia till grodorna i akvariet igår, och det var det äckligaste jag någonsin sett. Varken grodor eller fiskar rörde det, och nu flyter det runt larver (eller vad det äcklet nu är) i hela akvariumet. Detta borde de varna för i djuraffären (att det kommer bli ens äckligaste upplevelse någonsin).

    Jag har idag håvat för allt vad jag var värd, och har dessutom gjort ett delvattenbyte. Det är fortfarande larver överallt. Jag kommer få mardrömmar av det här. Hur orkar ni som matar med artemia med denna vidriga syn hela tiden? Och hur gör ni för att bli av med larverna?
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    artemia är saltvattensdjur så de dör i akvariumet. Det är ett litet kräftdjur så de ser ut som miniräkor, vuxna är kanske en centiemter långa.

    Kommentar

    • CeCe
      • November 2006
      • 51

      #3
      Hehe... de flesta har nog varit med om samma sak som du, fast med annat foder. Det är inte alltid det går hem i stugan. Men försök att suga upp så mycket som möjligt och byt lite vatten så löser det sig nog.

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        vad är det för fiskar du har som inte äter levande artemia? måste va nåt fel på dina fiskar
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          #5
          Du kanske använder frysta och lite för mycket?
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Fryst foder kan liksom vara läbbigt. Försökte för några år sedan med Fina Fiskens svarta mygglarver men endast en gång och aldrig mera. Inte ens fiskarna förstod att det skulle vara ätbart. Vad gäller fryst artemia har jag hört att Åleds variant skulle vara den bästa...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • mayday
              • November 2005
              • 2085

              #7
              artemia är inte vidriga

              Ett tipps är att du när du ska börja med nytt foder testar med LITE.
              sen kan du ju tina o skölja dom innan så ser de inte så illa ut
              ______________________________________________

              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                Fryst foder kan liksom vara läbbigt. Försökte för några år sedan med Fina Fiskens svarta mygglarver men endast en gång och aldrig mera. Inte ens fiskarna förstod att det skulle vara ätbart. Vad gäller fryst artemia har jag hört att Åleds variant skulle vara den bästa...
                Åleds har två varianter båda går väldigt mycket av här hemma det ena är frysta nykläckta och det andra är av det vuxna slaget.. båda innehåller väldigt lite vatten vilket gör att det inte blir lika äckligt då det håller ihop bättre och ser även rosa ut ist för grå
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                • mats m
                  • September 2002
                  • 515

                  #9
                  Hej.
                  Den bästa artemia är Golden gate,Åleds är inte dålig men är mer bösig om man säger så,har provat båda sorter.
                  mvh Mats
                  http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                  Kommentar

                  Arbetssätt...