Foder i glasburk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Attans
    • December 2006
    • 94

    Foder i glasburk?

    Nu kommer ni säkert tycka att jag är jättetöntig.. Men jag har köpt små söta glasburkar som jag skulle vilja ha foder till mina fiskar i (mest för att det ser finare ut). Finns det risk att fodret blir dåligt av detta? Kan vitaminer etc. försvinna pga ljuset (kommer inte stå i direkt solljus) Fodret det handlar om är VibraGro, JBT tabletter, Sera Vipan flingfoder och Sera Viformo tabletter.

    Mycket tacksam för svar
    Akvarist under upplärning
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    troligen så kommer du dra ur all "näring" ur fodret mkt mkt snabbare.. så inget jag rekomenderar nej...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Attans
      • December 2006
      • 94

      #3
      Det var väl det jag misstänkte Gäller det även om man har glasburken i ett skåp?
      Akvarist under upplärning

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        allt foder bör förvaras: Torrt,mörkt, och i vacuum för att hålla så länge som möjligt...., men det går ju inte att göra så det é alltid en balansgång...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Piscator
          • August 2006
          • 735

          #5
          Står de mörkt och locken är täta borde det väl fungera bra, om du skulle kunna tänka dig att ha mat åt dig själv i dem är de säkert bra

          Kul användarnamn "Attans", .. attans att inte jag kom på det först!
          Hälsningar, Tomas!
          "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

          Kommentar

          • Attans
            • December 2006
            • 94

            #6
            haha jaa... det "kom till" mest av en slump faktiskt. Burkarna är kryddburkarna med lock från ikea, de ska vara täta så jag antar att jag får tro på det. Enda skillnaden mot min nuvarande förvaring (i orginalburkarna) är ju att burken kommer vara i glas istället för pressad papp/plast
            Akvarist under upplärning

            Kommentar

            • LinneaHYLK
              • October 2006
              • 206

              #7
              Ja, och så länge de förvaras mörkt kan jag inte tro att det skulle vara något problem..

              Kommentar

              • robbanfifan
                • February 2007
                • 4

                #8
                ett skit kul online spel kolla in länken http://www.travian.se/?uc=se1_40889

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av robbanfifan
                  ett skit kul online spel kolla in länken http://www.travian.se/?uc=se1_40889
                  Lite off topic som man säger, håll dig till ämnet!!!!!
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • albjohn
                    • March 2006
                    • 1179

                    #10
                    Jag har fodret i små plastburkar som räcker i ett par veckor, fördelen med det som jag ser det är att man slipper öppna dom stora burkarna dagligen, det funkar bra för mig och fiskarna verkar då inte klaga och jag inbillar mig att vitaminerna klarar sig bättre med ett fåtal luftningar än om burkarna öppnas dagligen i flera månader.

                    Desutom tycker jag det ser trevligare ut än en massa foderburkar som står framme eftersom jag är lite lat och inte ids ställa undan dom varje dag.
                    Mvh Leif

                    Kommentar

                    • 2bias
                      • January 2007
                      • 95

                      #11
                      Skulle man kunna ha sitt foder i frysen där är de ju både kallt mörkt och vakum, tex om man skulle impuls köpa ett kilo waffers som för mej skulle räcka några månader?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...