Död artemia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #16
    Jag luftar inte heller men kläcker på grunda thefat som jag delvis täckt med en plastskiva. Det funkar om man inte kläcker mycket åt gången.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      5-7 ml ägg är en *jäkla* massa artemia. Skall du kläcka så mycket får du nog dra upp vattenmängden rejält, annars dör de av skitigt vatten. Det är därför vattnet luktar illa också - det är ruttet.

      Sen kan du inte lämna artemian i kläckvattnet hur länge som helst i alla fall, äggskal och döda ägg ruttnar, och förstör vattnet.

      Dra ner äggmängden rejält, eller dra upp vattenmängden rejält, och låt inte artemiorna gå kvar i kläckvattnet mer än ett dygn efter kläcknining (GLÖM att artemiorna kläcktes, ditt vatten ruttnade så illa, och artemiorna dog, allt på 21 timmar efter start!) så skall du se att du får massor av artemia.

      Kläcktiden beror på temperatur och vilken stam av artemia det är, men så kort som 15 timmar har iaf jag aldrig råkat på.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #18
        Shit - jag missade mängden artemiacystor...
        Men hade väl rätt iaf på sätt och vis.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        Arbetssätt...