Livräddare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Queen_xiter
    • January 2007
    • 264

    Livräddare

    Köpte ny mat till mina fiskar idag. Nån form av sjunktabletter till mina malar. Men alla andra fiskar var så glupska så dom försökte käka upp dom hela. 2 fiskar fick tabletten fast i halsen. Satt o kolla på som tur var, jättedanion fick världens spel o sen såg jag hur gälarna blev rödare o rödare så jag tog upp den o då åkte tabletten ur. Ingen vidare bra mat va? Tog upp den andra maten o löste upp den innan jag la i den igen.
    Kolla in min hemsida
    www.dammaquaristen.se
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av Queen_xiter
    Köpte ny mat till mina fiskar idag. Nån form av sjunktabletter till mina malar. Men alla andra fiskar var så glupska så dom försökte käka upp dom hela. 2 fiskar fick tabletten fast i halsen. Satt o kolla på som tur var, jättedanion fick världens spel o sen såg jag hur gälarna blev rödare o rödare så jag tog upp den o då åkte tabletten ur. Ingen vidare bra mat va? Tog upp den andra maten o löste upp den innan jag la i den igen.
    Halloj,

    Det är bra mat. För malar.
    Andra fiskar brukar dock uppskatta den. Och vissa (större) kan sätta den i halsen. Upptäckte samma sak när jag hade silverhajjar :P

    Om du vill att malen ska få tabletten så kan du lägga ner den när fiskarna "sover" dvs när det varit mörkt i rummet i några timmar.
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Queen_xiter
      • January 2007
      • 264

      #3
      Klarar dom av de själva om dom råkar sätta i halsen då lr måste man hålla koll?
      Kolla in min hemsida
      www.dammaquaristen.se

      Kommentar

      • Stew
        • July 2004
        • 1736

        #4
        Ursprungligen postat av Queen_xiter
        Klarar dom av de själva om dom råkar sätta i halsen då lr måste man hålla koll?
        Har hittils inte varit med om eller hört om någon fisk som har dött pga en algtablett. Så jag tror du kan vara lugn.
        540l Malawi
        180l Växt / sällskapskar
        90l odlingskar
        50l odlingskar / karantänskar

        Kommentar

        Arbetssätt...