guppy mat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nisse85
    • October 2006
    • 14

    guppy mat

    jag har masa med guppy yngel i ett 250 liters kar. där fins lite L-malar och siamesiska algätare också. jag undrade om det fins något slaks foder som går att ha i karet hella dagen och att man sen änkelt kan ta upp det som har blivigt över på kvällen? Just nu går jag och matar lite gran hella tiden tycker jag. vilken mat är bäst för små och stora guppys?
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Jag har själv fått ett gäng yngel idagjag matar med ner smulad flingfoder.Gurka å ärtor skulle dom kunna äte små bitar av och artemia.
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • Malinitzi
      • December 2006
      • 2088

      #3
      Mata inte för mycket!

      Ursprungligen postat av nisse85
      jag har masa med guppy yngel i ett 250 liters kar. där fins lite L-malar och siamesiska algätare också. jag undrade om det fins något slaks foder som går att ha i karet hella dagen och att man sen änkelt kan ta upp det som har blivigt över på kvällen? Just nu går jag och matar lite gran hella tiden tycker jag. vilken mat är bäst för små och stora guppys?
      Mina yngel, ca 9 dagar gamla, får Microfoder 3 ggr per dag. De är placerade i yngelbox. Men inte mer mat än de äter upp direkt. Det finns fodertabletter i handeln men jag tror de löses upp rätt fort. Men yngelfoder som ligger kvar har jag inte sett något av.

      Kommentar

      • Kenny*92
        • September 2006
        • 1919

        #4
        mina måste ploppat ut för några minutersen dom smaka inte ens på maten men de kommer nog
        "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

        Travian is The Shit

        Ha D Gött


        ///Mvh Kenny

        Kommentar

        • wierdalien
          • February 2003
          • 936

          #5
          det är inte bra att ha nån typ av mat i som skall ligga där hela dagen. bildas för mycket bakterier och annat skräp som gör att vattnet försämras och fiskarna kan bli sjuka och dö
          -----------------------

          Kommentar

          • Malinitzi
            • December 2006
            • 2088

            #6
            Sv. Guppysällskapet...

            Ursprungligen postat av nisse85
            jag har masa med guppy yngel i ett 250 liters kar. där fins lite L-malar och siamesiska algätare också. jag undrade om det fins något slaks foder som går att ha i karet hella dagen och att man sen änkelt kan ta upp det som har blivigt över på kvällen? Just nu går jag och matar lite gran hella tiden tycker jag. vilken mat är bäst för små och stora guppys?
            kan du klicka fram på nätet: www.svenskaguppysällskapet.se och sedan skicka mail och ställa frågor.

            Kommentar

            • Pumba
              • January 2007
              • 345

              #7
              mina yngel va i botten på mitt innefilter, tog hela den och tömde rakt i min yngelbox, har en sånn man sätter i karet, de verkar gilla mer att va i de skiten och böka än maten jag ger dem, änn mer gillar de att va där i när maten väl åkt ner på botten på yngelkaret.

              tror inte de far så illa så länge man har en sånn yngelbehållare med större hål i då bakterier nitrit osv försvinner ut, lika så hälften av den mat jag ger åker ut genom sidorna.

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #8
                den länken funkar inte...

                alltså www.svenskaguppysällskapet.se
                -----------------------

                Kommentar

                • Malinitzi
                  • December 2006
                  • 2088

                  #9
                  För mej funkar den men...

                  Ursprungligen postat av wierdalien
                  den länken funkar inte...

                  alltså www.svenskaguppysällskapet.se
                  försök gå vägen genom Google (sökmotorn) då

                  Kommentar

                  • Matsvin
                    • April 2006
                    • 254

                    #10
                    Ursprungligen postat av nisse85
                    jag har masa med guppy yngel i ett 250 liters kar. där fins lite L-malar och siamesiska algätare också. jag undrade om det fins något slaks foder som går att ha i karet hella dagen och att man sen änkelt kan ta upp det som har blivigt över på kvällen? Just nu går jag och matar lite gran hella tiden tycker jag. vilken mat är bäst för små och stora guppys?
                    Någon sorts levande foder som kan överleva minst en dag i akvariets miljö (eller tills fiskarna ätit upp dem) är nog det säkraste

                    Kolla vad du kan få tag i för levande foder och prova dig fram.

                    /Matsvin.
                    Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

                    Kommentar

                    • wierdalien
                      • February 2003
                      • 936

                      #11
                      inga fiskar bör leva enbart på flingor. variera med flysmat + levandemat + fling. Nykläckt artemai är jättebra
                      -----------------------

                      Kommentar

                      Arbetssätt...