mina botior äter inte, vad jag kan se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    mina botior äter inte, vad jag kan se

    jag matar mina praktbotior med Welstabs men vad jag kan se så äter dom aldrig. ofta ligger tabletterna kvar tills dom är helt utsöndrade.. kan det bero på att jag matar för ofta/mycket? ger ca 3-4 tabs per dag och har 7st botior i storlek 4-5cm!
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du testat att mata på kvällen när karet har varit släckt en stund? Är de i den storleken så är de inte de mest dagaktiva fiskarna som finns precis.
    Annars kan du testa att mata med frysta mygglarver, det brukar få fart på de flesta fiskar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • woodo
      • January 2007
      • 605

      #3
      har testat det men då ser jag inte ifall dom äter upp det :/ en liten rolig grejj är att det dom gör är att ligga i min rothörna hela dagarna tillsammans med min l200 (ca 13cm, kanske 15) dom sover i princip uppe på den
      150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

      Kommentar

      • Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

        #4
        Ursprungligen postat av woodo
        har testat det men då ser jag inte ifall dom äter upp det :/ en liten rolig grejj är att det dom gör är att ligga i min rothörna hela dagarna tillsammans med min l200 (ca 13cm, kanske 15) dom sover i princip uppe på den
        Mina praktbotior bökar hela dagen, antingen i bottensanden eller bland växterna. De är inte de snabbaste då det är matdags men får de tag på räkrom (som jag ger dem) eller litet kycklingkött blir de som galna. Hade fodertabletter tidigare och de var måttligt intresserade av dem. Släcker ner akvariet då jag ger mygglarver, annars äter mina övriga fiskar upp det direkt.

        Kommentar

        Arbetssätt...