Gurkà???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Gurkà???

    Tjo. Läste på en tråd att Bland annat Praktbotiorna gillade gurka. så jag har Matat dem med det några gånger. Just nu e det inte mycket kvar av en 3cm skiva som e delad i två. Men min fråga e ju om det kan vara risk att de äter ihjäl sig om man har för mycket gurka i eller om det blir som då det matas för mycket med vanlig mat att det kan bildas Nitrit och Bruna Alger?
    MVH Daniel
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Alla fiskar käkar ihjäl sig om de blir övermatade !! om det bildas nitrit : självklart..ju mer du matar ju mer skiter de..bruna alger vet jag ingenting om =)
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • mange016
      • May 2006
      • 341

      #3
      Vad jag har läst här i trådar om folk som matar med potatis o squas osv så har dom väl ett riktmärke på 24 timmar sen tar dom upp allt som är kvar !

      Kommentar

      • Audion
        • December 2006
        • 205

        #4
        Ursprungligen postat av mange016
        Vad jag har läst här i trådar om folk som matar med potatis o squas osv så har dom väl ett riktmärke på 24 timmar sen tar dom upp allt som är kvar !
        Jo jag satt och läste det med om att de tar upp resterna men de här fiskarna äter tills det bara e skalet kvar Och de e 15 firrar på bitarna och de äter inte konstant utan då och då anfaller en grupp firrar gurkan

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          som med all mat så skall resterna tas bort om de legat länge....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Promod
            • December 2006
            • 33

            #6
            Jag tar alltid bort den mjuka kärnan när jag matar med gurka eller Squash, detta minskar nedsmutsningen avsevärt. Grönsaker förorenar betydligt mindre än foder som innehåller mycket protein eller fett och jag brukar ta bort grösnaker dagen efter.

            Kommentar

            Arbetssätt...